ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای تدوین تحریم‌های جدید علیه ایران

العربیه گزارش داد شماری از نمایندگان کنگره آمریکا تلاش جدیدی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز کرده‌اند.

تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای تدوین تحریم‌های جدید علیه ایران شبکه تلویزیونی سعودی العربیه با اشاره به اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در طول مذاکرات برجام علیه ایران را حفظ کرد، گزارش داد: شماری از نمایندگان کنگره آمریکا تلاش جدیدی را برای برقراری تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز کردند.

 

العربیه افزود شماری از اعضای کنگره آمریکا در حال تدوین پیش نویس قانونی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند که شامل مجازات هر کسی است که در برنامه موشکی این کشور مشارکت کند یا با سپاه پاسداران تعامل داشته باشد.

خبرنگار شبکه العربیه در واشنگتن گفت: بار دیگر شانس تصویب قانون مقابله با ایران در کنگره افزایش یافت. شماری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند نسخه مشابه قانونی را که چهار هفته پیش در سنا تصویب شد، به رأی خواهند گذاشت.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ما اکنون در برابر یک مسئله اجرایی قرار داریم و با دوستان مان در طرف مقابل برای حفظ حقوق قانون اساسی که در این طرح تضمین شده است، رایزنی می کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: تأخیر رأی گیری برای این طرح به علت اعتراضاتی در مجلس نمایندگان به بخشی از این قانون است که به اختیارات قانونی رئیس‌جمهور آمریکا و برقراری تحریم هایی بر روسیه مربوط می شود. اما روشن است که اکثریت اعضای کنگره خواهان تشدید تحریم ها علیه ایران هستند.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پیش نویس این قانون که در سنا با اکثریت نود و هشت رأی از صد عضو این مجلس تصویب شد، شامل تدوین راهبرد فراگیری برای مقابله با فعالیت های ایران است که آمریکا و کشورهای خاورمیانه را تهدید می کند(!). این طرح، تحریم هایی را بر هر کسی که در برنامه موشک های بالستیک ایران سهیم باشد، اعمال می کند. این طرح همچنین تحریم هایی را علیه سپاه پاسداران ایران و هر کسی که از طرف آن حمایت می شود، اعمال می کند.

خبرنگار شبکه العربیه گفت: به نظر می رسد تصویب تحریم های جدید و بی سابقه علیه ایران، فقط به زمان نیاز دارد. زیرا رئیس جمهور آمریکا خط مشی سیاسی مطابق با کنگره در مسئله ایران دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد