ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

رونالدو را به پرسپولیس می‌آوریم!

سرمربى کروات پرسپولیس در پایان دیدار تدارکاتى امروز برابر خبرنگاران قرار گرفت و به تشریح شرایط تیم پرداخت.
برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزى تیمش مقابل شهردارى ورامین در دیدار تدارکاتى مقابل خبرنگاران قرار گرفت و در خصوص شرایط نقل و انتقالات، شکست برابر ذوب آهن و اتفاقات پیرامون این باشگاه به صحبت پرداخت.

  ادامه مطلب ...

چرا باید نماز را به عربی بخوانیم؟

یکی از نکاتی که باید در خواندن نماز به آن توجه کرد، قرائت به زبان عربی است. به این معنا که نماز باید به زبان عربی خوانده شود.
نماز به عنوان یکی از مهمترین ارکان اسلام است. نماز جزئیات با اهمیتی دارد و توجه به این جزئیات انسان را از معنای عمیق این فریضه بزرگ الهی تا حدی آگاه می کند. یکی از نکاتی که باید در خواندن نماز به آن توجه کرد، قرائت به زبان عربی است. به این معنا که واجب است، نماز به زبان عربی خوانده شود.

  ادامه مطلب ...

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله واعظ زاده

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد واعظ زاده‌ی خراسانی را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله واعظ زاده حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه و روحانی روشن‌بین مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد واعظ زاده‌ی خراسانی را تسلیت گفتند.

  ادامه مطلب ...

اختصاص 105 میلیارد تومان برای جبران خسارت بخش کشاورزی گلستان/ 20 میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه  با اختصاص مبلغ 5 میلیارد تومان به صورت تملک دارایی سرمایه ای و مبلغ 100 میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی برای جبران خسارت بخش کشاورزی استان گلستان موافقت کرد.

اختصاص 105 میلیارد تومان برای جبران خسارت بخش کشاورزی گلستان/ 20 میلیارد تومان اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافتلایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه هیات وزیران بررسی و تعدادی از مواد آن به تصویب رسید .

  ادامه مطلب ...

کری: برجام نتیجه داده است/ اختلافات داخلی، منجر به نقض توافق با روسیه در مورد سوریه شد/ جهان به دموکراسی ما می خندد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با نشریه بوستون گلوب، در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران، سیاست آمریکا و بحران سوریه صحبت کرد.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ‌با نشریه بوستون گلوب، از برنامه‌هایش برای دوران پس از وزارت و همچنین وضعیت برنامه هسته ‌ای ایران در دوران پسابرجام صحبت کرد.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با خودروی تاکتیکی سفیر

طراحی این خودرو در کلاس تاکتیکی یک و 4 دهم تن به گونه ای است که با اندک تغییراتی در ظاهر خودرو، امکان نصب و استفاده از انواع سلاح از جمله موشک انداز 106 میلی متری، موشک انداز تاو، راکت انداز 107 میلی متری، موشک انداز مالیوتکا و نارجک انداز GMG فراهم می شود.

  ادامه مطلب ...

خوراکی‌هایی که ناقوس مرگ سرطان روده را به صدا در می‌آورند

سرطان روده بستگی زیادی به غذاهای مصرفی و عادت‌های غذایی دارد. برای آشنایی با مهمترین عادت‌های غذایی پیشگیرنده از سرطان این مطلب را بخوانید.
 کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ که یکی از مرگبارترین سرطان ها در دنیا است و سالانه باعث مرگ هزاران انسان در سراسر جهان می شود، از مواد خوراکی مفید استفاده کنند.

  ادامه مطلب ...

مصر مدعی شد: توقیف یک قایق ایرانی در دریای سرخ

نیروهای مسلح مصر در بیانیه ‌ای مدعی شد یک قایق ایرانی را در دریای سرخ توقیف کرده است.
به نقل از خبرگزاری کویت، نیروهای مسلح مصر در بیانیه ای مدعی شد یک قایق(لنج) ایرانی را در دریای سرخ توقیف کرده است.

مصر در این بیانیه ادعا کرد 171 کیلوگرم مواد مخدر از نوع پودر سفید، تجهیزات مربوط به موبایل، پول ایرانی، پاکستانی و مقداری دلار و دیگر تجهیزات در این قایق کشف شده است.

این بیانیه همچنین مدعی شد مقصد این قایق مصر بوده است.

نیروهای مسلح مصر اعلام کرد 7 نفر را در این قایق بازداشت کرده که تابعیت های مختلف داشته ‌اند. 4 نفر ایرانی، 2 نفر هندی و یک نفر پاکستانی بوده‌اند.

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت

سفیر سوریه در تهران گفت: آنچه امروز در حلب شاهد آن هستیم پیروزی بزرگی برای سوریه و همپیمانانش به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت/ پس از تثبیت اوضاع حلب تدمر هم به آغوش میهن باز خواهد گشت"عدنان محمود" سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در رابطه با پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی حلب گفت: پیروزی امروز یک پیروزی استراتژیک است که مرحله‌ای اساسی از نابودی تروریسم در نقاط مختلف سوریه به شمار می‌‌آید پیروزی ارتش سوریه و محور مقاومت شکسته شدن پرچم تروریست تکفیری در منطقه است.

  ادامه مطلب ...

آشنایی با سلاح تک تیرانداز شاهر

سلاح تک تیرانداز شاهر آخرین سلاح تک تیرانداز معرفی شده ساخت ایران است که در سال 1391 در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شد و نشان داد نزاجا برای پاسخ به نیازهای یگانهای خود برای در اختیار داشتن سلاحی مناسب در این بخش، برنامه ریزی و فعالیت مناسبی را در نظر داشته است. در این مقاله به معرفی این اسلحه تک تیرانداز و تاثیر در افزایش توان رزم نیروهای پیاده ارتش خواهیم پرداخت.

  ادامه مطلب ...

حضرت محمد (ص) پیامبری که همیشه متبسم بود

از ویژگی های اخلاقی پیامبر گرامی اسلام آن که بدون اینکه بخندد، همیشه متبسم بود و بدون آنکه از خود ذلتی نشان بدهد، همواره متواضع بود.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، در هفدهم ربیع الاول «عام الفیل» در مکه، کنار کعبه، کانون خداپرستی، دیده به جهان گشود. پیامبر گرامی اسلام ، از نسل پاکی به دنیا آمد که هرگز جز خداوند یگانه را نپرستیدند.

  ادامه مطلب ...

تعرض نیروهای آل خلیفه به نمادهای میلاد پیامبر(ص)

نیروهای وابسته به رژیم آل خلیفه دربحرین در راستای ادامه تعرض به اعتقادات و آیین دینی پیروان اهل بیت علیهم السلام، نمادهای میلاد پیامبر (ص) را از منطقه بنی جمره برداشتند.
مزدوران رژیم آل خلیفه، پارچه‌هایی را که شهروندان منطقه بنی جمره به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام(ص) نصب کرده بودند، برداشتند. 

  ادامه مطلب ...