ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=3ccaebf4-2bb8-4ca6-badd-5477e3a759b6

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

ارتش در بیانیه خود با تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس آورده است: دفاع مقدس همچون نگینی درخشان ثمره خون فرزندانی است که در استواری بر عقاید خود به درجه ایثار رسیدند تا غرور، سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل های بعدی انقلاب به یادگار بگذارند.

متن بیانیه به این شرح است:

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه ‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ حماسه،  ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏ طلبانه ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی فروزان خواهد ماند. مقاومتی که شکل گرفته و برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های قائد عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت جهانگیر شد.

ارتش در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک فرصت گرانمایه و جاودانه برای شناخت دوباره حماسه عظیم ملت فداکار ایران و برتری ایمان و اراده ملتی نستوه و استوار در مقابل کفر می باشد، آورده است: جنگ تحمیلی هشت ساله نه تنها خیال باطل محو انقلاب و نظام اسلامی را برای دشمنان محقق نساخت بلکه دفاع علوی و مجاهدت عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشید و به فرصتی برای خودباوری، شکوفایی، عزت و استحکام نظام تبدیل شد به نحوی که با گذشت سی و شش سال از طلیعه آن، ملت ایران با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ خود در عرصه‌ رویارویی با تهدیدهای دشمنان، بیش از هر مقطع دیگری حرکت تکاملی خود را دنبال می‌کند.

این بیانیه در ادامه، رهبری حضرت امام (ره)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، وحدت و یکپارچگی مردم برای مقابله بادشمن، فرماندهی و مدیریت خلاق در کنارمولفه‌هایی چون خدامحوری، معنویت گرایی، روحیه مقاومت، سلحشوری و شهادت طلبی رزمندگان اسلام، مسئولان و دلسوزان نظام و نیز اتحاد نیروهای مسلح و تبعیت از ولایت فقیه را از مهم ترین عوامل عبور افتخارآمیز ملت ایران از توطئه جنگ تحمیلی قلمداد و تصریح کرده است: این مولفه ها و عوامل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در شرایط خطیر و سرنوشت ساز امروز نیز کارآمد و تأثیر گذار است و علاوه بر اینکه توان بازدارندگی و بالندگی دفاعی کشور را به جایگاهی برتر در منطقه‌ رسانده، موجب سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت های جنگ تحمیلی در بالندگی دفاعی جامعه، تصریح شده است: تردیدی نیست امروز امنیت پایدار و کم نظیر ملی و بازدارندگی تهدیدها که همراه با اقتدار و اِشراف بر روند تحرک ها و طرح ‌های جبهه دشمن و منطقه‌ای آن حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش و حرکت آفرین امام خمینی (ره) و شهیدان عالی مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه 48 هزار لاله گلگون کفن ارتش و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، بر ضرورت تبیین عالمانه و تأثیرگذار فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جدید و توجه به این نکته که دشمن میدان نبرد را از "جنگ سخت" به "جنگ نرم" تغییر داده، تأکید کرده و آورده است: سربازان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آموزه‌ های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم غیور انقلاب اسلامی با هوشمندی و هوشیاری، تحرک های دشمنان را به طور کامل رصد کرده و با تأسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا، هرگونه خطا و اشتباه محاسباتی دشمنان را با پاسخ سخت و قاطع مواجه ساخته و اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.

 

مجری معروف برنامه خانواده به دلیل سرطان در بیمارستان بستری شد+عکس

هرمز شجاعی مهر، مجری پیشکسوت تلویزیون که برنامه سیمای خانواده را اجرا می‌کرد به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بستری است.

امیدوارم که هر چه زودتر ایشون خوب بشن.

بهترین صبحانه برای افرادی که ترشحات پشت حلق دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد علوی با اشاره به اینکه نشاسته برخلاف گندم قلیل الغذاست و خوردن حریره‌ای از نشاسته تهیه می‌شود، اظهار داشت: بنابراین برای جلوگیری از ریزش نزله‌ها و ترشحات از سر به پشت حلق و سینه‌ها، حریره‌ای از نشاسته مفید است.
به گفته وی بنابراین کسانی که دائم در پشت حلقشان احساس خلط و ترشحات دارند بسیار مفید است و خوب است که حریره‌ای از نشاسته را در وعده صبحانه خود مصرف کنند.
این کارشناس طب سنتی افزود: هندوانه دارای طبیعت سرد و تر است که مولد خون رقیق و بلغم شیرین است و برای کسانی که غلظت خون دارند به شرط رعایت برخی از تدابیر می‌تواند برای آنها مفید باشد.
علوی اضافه کرد: هندوانه و خربزه باید بین دو وعده غذایی خورده شود که نه چندان معده پر باشد و نه چندان معده خالی باشد. زیاده روی در مصرف هندوانه موجب ازدیاد سردی در بدن یا معده, ضعف گوارشی و ضعف نیروی جنسی, درد مفاصل و ... می‌شود.
وی ادامه داد: مصلح هندوانه که اصلاح کننده طبع آن است, گلقند, عسل و سکنجبین است.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: زرده تخم‌مرغ عسلی یکی از بهترین خوراکی‌ها برای نیرو بخشیدن به سیستم عصبی مرکزی و قلب است، همچنین از بهترین اغذیه برای مادران شیرده و کودکان و افرادی که دوره نقاهت را می‌گذارند است.
علوی یادآور شد: گندم, برنج, گوشت بره, زرده تخم‌مرغ, ماش, هویج, بادام, سیب, فندق از بهترین موادغذایی برای زنان شیرده است.

7 اشتباه رایج در میوه خوردن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، طبیعی است! سالم است! سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های ضد سرطانی است! بله میوه برای سلامتتان مفید است، اما قبل از اینکه میوه را گاز بزنید هشدارهای مهمی هست که باید در نظر بگیرید. در ادامه می خواهیم 7 چیز که باعث می شوند اشتباه میوه بخورید را به شما معرفی کنیم.

فکر می کنید همه میوه ها یکسان هستند

چه چیزی آناناس و توت را از یکدیگر متفاوت می کند؟ با اینکه هر دو حاوی ویتامین های مفید برای بدن هستند ( آناناس منبعی غنی از فولات و ویتامین B6 و توت نیز سرشار از فیبر و ویتامین C است ) اما مقدار متفاوتی کربوهیدرات قند و فیبر در خود دارند. بهترین میوه ها مقدار زیادی پلی فنل ( ماده شیمیایی که با التهاب مبارزه می کند ) در خود دارند و شاخص گلیسمی شان نیز پایین است. شاخص گلیسمی نشان می دهد که یک غذا چقدر سریع می تواند قند خونتان را افزایش دهد. میوه هایی که شاخص گلیسمی پایین دارند انتخاب های بهتری هستند چون آرام تر هضم می شوند، بنابراین باعث افزایش ناگهانی قند خونتان نمی شوند و کمکتان می کنند برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

توت ها مقدار زیادی پلی فنل دارند و شاخص گلیسمی شان نیز پایین است. به صورت کلی بیشتر میوه هایی که رنگ تیره تری دارند، مانند انگور هایی تیره رنگ در مقایسه با میوه هایی با رنگ روشن مانند موز و ملون ها آنتی اکسیدان بیشتری دارند و در هر وعده میزان قندشان نیز پایین تر است.

میزان نامشخصی میوه می خورید

برخی برنامه های کاهش وزن اجازه می دهند هرچقدر دلتان می خواهد میوه و سبزیجات مصرف کنید اما این کار به نظر خیلی هوشمندانه نمی آید. مسلما می توانید مقدار بسیار زیادی سبزیجات غیر تشاسته ای میل کنید اما میوه ها چیزهایی هستند که باید بیشتر حواستان را در موردشان جمع کنید، دلیلش هم گلیسمی بالایی است که بعضی از آنها دارند. از آنجا که طعم میوه ها شیرین و دلچسب است، ممکن است بدون اینکه متوجه شویم پرخوری کنیم. در این حالت قند خون به دلیل گلوکز و کالری بالا می رود و منجر به افزایش وزن می شود.

چه مقدار باید میوه بخوریم؟ برای بیشتر افراد بالغ دو فنجان در روز توصیه می شود ولی باز هم این مقدار بسته به سن و سطح تناسب اندام متفاوت است. اگر توت یا میوه هایی استفاده می کنید که برش خورده اند هیچ اشکالی ندارد که از فنجان های اندازه گیری استفاده کنید ( سعی کنید هر وعده یک دوم فنجان باشد ).

بر اساس میزان گرسنگی تان انتخاب متفاوتی نمی کنید

صدای شکمتان درآمده و هنوز چند ساعتی تا آماده شدن غذا باقی است؟ یا فقط دوست دارید چیزی بخورید که هوستان به شیرینی را فرو بنشاند؟ قبل از اینکه بخواهید چیزی انتخاب کنید ابتدا این مورد را برای خود روشن کنید. برای مثال یک سیب بزرگ 120 کالری دارد اما یک سیب کوچک فقط 53 کالری. همچنین هنگام انتخاب یک سیب را هرگز در اندازه با یک پرتقال مقایسه نکنی. کالری یک پرتقال بزرگ در واقع برابر است با کالری یک سیب کوچک.

میوه را به تنهایی می خورید

با اینکه یک قطعه میوه از یک قطعه شکلات شیرین بهتر است اما همچنان پتانسیلش را دارد که قند خونتان را بالا ببرد و سپس باعث سقوط آن شود. میوه را با مقداری پروتئین ترکیب کنید ، مثلا مقداری پنیر یا کره بادام زمینی این کار باعث می شود میوه باعث فراز و فرود ناگهانی در قند خونتان نشود. میوه باعث افزایش سطح انسولین و پروتئین باعث بالا رفتن هورمون گلوکاگون می شود. این دو هورمون برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون با یکدیگر کار می کنند.

مخصوصا اگر دیابت یا پیش دیابت دارید خوردن پروتئین به همراه میوه بسیار با اهمیت می شود. در غیر این صورت ممکن است علائم بالا رفتن قند خون از جمله افزایش ضربان قلب را تجربه کنید.

میوه اورگانیک نمی خرید

بله هزینه اش بیشتر می شود اما بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که ارزشش را دارد ،حداقل در مورد بعضی از انواع میوه. متخصصان توصیه می کنند انواع سیب، انگور و دیگر میوه هایی که زیاد از آفت کش ها در آنها استفاده می شود را به صورت اورگانیک خریداری کنید. این کار باعث می شود کمتر در معرض آفت کش ها قرار بگیرید و همچنین ممکن است مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

پوست میوه را نمی خورید

پوست میوه معمولا بهترین بخشش از نظر ویتامین و آنتی اکسیدان است، برای مثال پوست سیب سرشار است از ویتامین C، فیبر و ویتامین A. تحقیقات همچنین نشان داده پوست سیب می تواند از چاقی جلوگیری کند و خواص ضد سرطانی نیز دارد.

میوه ها را نمی خورید، می نوشید

آب میوه دارای قطعات حاوی فیبر میوه نیست. فیبر از آزاد شدن سریع گلوکز در خون جلوگیری می کند بنابراین وجودش بسیار مهم است. بهتر است همیشه میوه را به صورت کامل میل کنید و یا حداقل به صورت اسموتی ( تا پروتئین داشته باشد ) . میوه های خشک نیز همینطور هستند، درست مانند آب میوه ممکن است در خوردنشان زیاده روی کنید.

قاسمی به سرلشکر صالحی تسلیت گفت

خبرگزاری فارس: قاسمی به سرلشکر صالحی تسلیت گفت

در پی درگذشت همسر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پیامی این ضایعه را به وی تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، متن پیام به شرح ذیل است:

«إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی

فرمانده کل محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران

خبر درگذشت همسر گرانقدر جنابعالی موجب تألم خاطر شد. بدین وسلیه این مصیبت را به جنابعالی و بازماندگان آن مرحومه فقیده تسلیت گفته، آرامش و عزّت آن جناب و رضوان الهی در جوار رحمت بی منتهای حضرتش را برای آن بانوی مکرّمه از خداوند متعال مسئلت دارم.»

بهرام قاسمی

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه

حجت الاسلام آل هاشم درگذشت همسر فرمانده کل ارتش را تسلیت گفت

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=b52c730f-6548-40bc-b834-48a26579ab11

درپی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این مصیبت را به سرلشکر صالحی تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انالله و انا الیه راجعون)

برادر گرامی، سرلشکرستاد عطاءالله صالحی

 فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 خبر درگذشت همسر مکرمه‌ و بانوی مومنه تان واصل و موجب تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را خدمت جنابعالی و فرزندان گرامی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده و همسر فداکار رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توأم با عزت و سعادت آرزومندم.

 

سید محمد علی آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

آویشن؛ فوق تخصص سلامت!

آویشن یکی از مشهورترین گیاهان جهان است که دیر زمانیست نه تنها در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه دارای ویژگی های دارویی نیز است و به سلامت بدن انسان کمک می کند. از جمله خواصی سلامت و درمانی آویشن می توان به توانایی آن در کاهش مشکلات تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر بیماری های مزمن، تحریک جریان خون، جلوگیری از عفونت های قارچی، بهبود سلامت قلب، و کاهش استرس اشاره کرد.

آویشن

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ارگانیک فکتس"، رایج‌ترین شکل از آویشن به نام علمی Yhymus vulgaris شناخته می شود. این بوته همیشه سبز هزاران سال است که به منظور کاربردهای دارویی و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. آویشن گیاهی بومی منطقه مدیترانه و برخی مناطق مشخص در آفریقا است و قدمت استفاده از آن به دوران امپراتوری مصر باز می گردد.

از نظر استفاده در آشپزی، ساقه و برگ های آویشن در غذاهای مختلف به صورت کامل یا خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد. آویشن به طور معمول به انواع مختلف سوپ، سس ها، و غذاهای گوشتی اضافه می شود و بیشتر به عنوان یک چاشنی خوشمزه کاربرد دارد. در همین راستا، برگ های آویشن را می توانید از ساقه جدا کرده و آن را تبدیل به یک ادویه سازید و یا کل گیاه را برای تغییر مزه به وعده های غذایی بزرگ یا خورش اضافه کنید.

از سوی دیگر، تاریخچه دارویی آویشن شامل استفاده از روغن آن می شود. برگ های آویشن می توانند برای دم کردن یک چای مفید به کار گرفته شوند و عصاره آویشن نیز می تواند با روغن ها یا کرم ها برای استفاده موضعی روی بدن کاربرد داشته باشد. در ادامه هر چه بیشتر با برخی از فواید سلامت آویشن آشنا می شویم.

قابلیت ضد قارچی

تیمول، معروف‌ترین ماده تشکیل دهنده فعال موجود در آویشن است. این ترکیب ارگانیک طیف گسترده ای از آثار بر بدن انسان را ارائه می کند که از آن جمله می توان به جلوگیری از عفونت های قارچی و ویروسی اشاره کرد و در نتیجه به کاهش فشار بر سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آویشن

ظرفیت آنتی اکسیدانی

از نظر تراکم بالای آنتی اکسیدانی، آویشن یکی از برترین گیاهان جهان محسوب می شود و هزاران سال است به عنوان یک تقویت کننده کلی سلامت بدن مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اکسیدان های فنولیک موجود در آویشن از جمله لوتئین، زیگزانتین و تیمونین همگی به خنثی سازی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن انسان کمک می کنند. رادیکال های آزاد محصولات جانبی خطرناکی هستند که از سوخت و ساز سلولی ناشی شده و با ایجاد آپوپتوز یا جهش خود به خود می توانند آسیب های جدی به سلول های سالم وارد کنند. این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از استرس اکسیداتیو در تمام سیستم های بدن و همچنین مسیرهای عصبی، قلب، چشم ها و پوست کمک می کنند.

گردش خون

تراکم بالای آهن و دیگر مواد معدنی ضروری در آویشن آن را به گیاهی ایده آل برای تحریک تولید گلبول های قرمز و در نتیجه تقویت گردش خون و اکسیژن رسانی به سیستم ها و اندام های حیاتی در کل بدن تبدیل کرده است.

سلامت قلب

ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، و ویتامین ها در آویشن آثار کوچکی بر قلب دارد اما پتاسیم و منگنز عناصر کلیدی موجود در این گیاه هستند که به سلامت قلب کمک می کنند. پتاسیم یک گشادکننده طبیعی عروق است به این معنی که می تواند به کاهش تنش در سیستم قلبی عروقی با شل کردن عروق خونی و کاهش فشار خون کمک کند. این شرایط می تواند با جلوگیری از تصلب شرایین و سکته های مغزی، حملات قلبی و بیماری عروق کرونر قلب هر چه بیشتر به عمر انسان اضافه کند.

تقویت بینایی

تراکم بالای کاروتنوئیدها و ویتامین A در آویشن این گیاه را به یک عامل آنتی اکسیدانی موثر برای سلامت چشم ها و بینایی تبدیل کرده است. کاروتنوئیدها می توانند به خنثی سازی رادیکال های آزاد در سیستم چشمی انسان کمک کنند، روند بیماری انحطاط ماکولا را کند سازند و از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کنند.

آویشن

سیستم ایمنی بدن

سطوح بالای ویتامین C موجود در آویشن آن را به یک تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی بدن تبدیل می کند. ویتامین C تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند که نخستین خط دفاعی در سیستم ایمنی بدن انسان محسوب می شوند. همچنین، ویتامین C نقشی کلیدی در تولید کلاژن ایفا می کند که برای تولید و ترمیم سلول ها، عضلات، بافت ها و رگ های خونی ضروری است.

کاهش استرس

یکی از ویتامین های موجود در آویشن ویتامین B6 است که اثر قدرتمندی بر انتقال دهنده های عصبی مشخص در مغز انسان دارد که به طور مستقیم با هورمون های استرس در ارتباط است. مصرف منظم آویشن در رژیم غذایی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و در مواجهه با افکار استرس‌زا ذهن شما را آرامش می بخشد.

مشکلات تنفسی

یکی از شناخته شده‌ترین و پر سابقه‌ترین موارد استفاده از آویشن در پزشکی سنتی کاربرد آن به عنوان عاملی برای سلامت دستگاه تنفسی بوده است. اگر از برونشیت، آسم مزمن، گرفتگی بینی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سینوس های بسته شده، یا آلرژی های فصلی رنج می برید، آویشن به عنوان یک ماده خلط آور و ضد التهاب به از بین بردن خلط و مخاط در دستگاه تنفسی کمک می کند، با تسکین التهاب به تنفس هرچه بهتر کمک می کند، و از رشد میکروبی که به بیماری منجر می شود، جلوگیری می کند. دم کرده برگ های آویشن و تبدیل آن به یک چای قدرتمند بهترین روش برای دستیابی به این شرایط و تسکین و درمان بیماری های تنفسی است.

هشدار پایانی

افرادی که دارای معده حساس هستند باید توجه داشته باشند که مصرف زیاد آویشن می تواند به ناراحتی دستگاه گوارش منجر شود، اما به طور کلی این گیاه به عنوان یک ماده آلرژی‌زا شناخته نمی شود و می تواند به طور مرتب در رژیم غذایی جای بگیرد.

اساس و پایه ممتازی، خودسازی و حرکت در جهت اصلاح جامعه می باشد

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=4f6a6f47-069a-4d91-8e2b-62bb095001ee

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسمی که همزمان با برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به بیان ویژگی های 10گانه ممتازین از منظر قرآن پرداخت و گفت: اساس و پایه ممتازی، خودسازی و حرکت در جهت اصلاح جامعه می باشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، آل هاشم در بخشی از سخنانش برگزیده و ممتاز را از منظر قرآن کسی دانست که خودسازی نموده و در جهت اصلاح خود و جامعه قدم بردارد.

وی در ادامه یکی از ویژگی های ممتازین از نظر قرآن را "اطاعت و شکرگزاری" دانست و افزود: افراد شکرگزار و مطیع روح و روان خودشان را آماده شکرگزاری و اطاعت از خداوند می نمایند.

"تواضع و فروتنی" دومین ویژگی بود که حجت الاسلام آل هاشم از آن بعنوان یکی از ویژگی های افراد ممتاز قرآنی نام برد و در این باره گفت: قرآن در این زمینه می فرماید بندگان خاص خدا افرادی  هستند که با تواضع فروتنی و خشوع و به دور از تکبر بر روی زمین راه می روند چرا که می دانند کبر و غرور باعث تباهی و نابودی می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش سومین ویژگی افراد ممتار از نظر قرآن را "حلم و خویشتن داری" بر شمرد و گفت: خداوند باریتعالی در این باره می فرماید ممتازین کسانی هستند که دارای حلم و صبر باشند و با خویشتن داری در برابر برخوردهای جاهلین از مرز اخلاق اسلامی خارج نشده و دارای صبر زیاد باشند. 

  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم "شب زنده داری خالصانه" را چهارمین ویژگی ممتازین دانست و با اشاره به اینکه افراد ممتاز رابطه ارادی تنگاتنگ و استواری با خداوند دارند، افزود: اینکه انسان در دل شب از خواب راحت برخواسته و با تواضع و فروتنی با خداوند منان سخن گفته، طلب بخشش و آمرزش نماید و روح و جسم خود را با آب صاف و ذلال پیوند با خدا شست و شو نماید؛ نشان از ممتازی دارد.

آل هاشم در ادامه سخنانش "خوف و خشیت از خداوند" را ویژگی پنجم افراد ممتاز قرآنی دانست و گفت: بندگان ممتاز خدا، خوف و خشیت قلبی از عذاب خداوند دارند و از کیفر نافرمانی نسبت به خداوند می ترسند و آن را امری غیر قابل تحمل می دانند لذا با کمال خضوع دعاگوی خدا بوده و از او می خواهند که به عذاب الهی دچار نشوند.

وی در ادامه ششمین ویژگی افراد ممتاز را "اعتدال در مصرف" برشمرد و افزود: اعتدال یعنی میانه روی و حرکت در حد فاصل میان افراط و تفریط و در قرآن بر روی اعتدال در مصرف بسیار تأکید شده است لذا یک فرد ممتاز قرآنی باید بخیل نباشد اما به اعتدال در مصرف اعتقاد داشته و به آن عمل کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: " پرهیز از انحراف" هفتمین ویژگی افراد ممتاز از نظر قرآن می باشد. در این رابطه پرهیز از هرگونه آلودگی و عدم تخطی از عفت و پاکدامنی بسیار مهم است و متأسفانه امروز یکی از دلایل مهم از هم پاشیدگی و اختلاف خانوادگی، دوری از عفت و رعایت پاکدامنی می باشد.

هشتمین ویژگی که حجت الاسلام آل هاشم از آن به عنوان ویژگی افراد ممتاز قرآنی نام برد، "کرامت و بزرگواری و مبارزه با بیهوده گرایی بود".

وی در این زمینه گفت: ممتازین باید هرگونه کار باطل و بیهودهای را کنار گذاشته و با آن مبارزه نیز بنمایند.

او در ادامه، "بهره برداری صحیح از قرآن و عامل بودن به قرآن" را نهمین ویژگی ممتازین قرآنی برشمرد و گفت: بندگان ممتاز قرآنی باید رابطه عمیق و استواری با قرآن داشته باشند به نحوی که روح قرآن در زندگی آنها نفوذ کند.

" دعا و راز و نیاز " دهمین و آخرین موردی بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به آن اشاره کرد و گفت: آیه 74 سوره فرقان در این زمینه می فرماید بندگان ممتاز خدا اهل دعا و راز و نیاز و نیایش می باشند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان سخنانش به رویداد 17 شهریور و شهدای این روز اشاره کرد و گفت: کشتار مردم به دست مزدوران پهلوی در 17 شهوریور سال 1357 به لکه ننگی برای رژیم پهلوی تبدیل شد و خون شهدای این روز باعث پیروزی سریعتر انقلاب اسلامی گردید.

گفتنی است در پایان این جلسه امیر سرتیپ دوم عادل قاسمی تمر طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بعنوان جانشین و معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا منصوب و از زحمات امیر سرتیپ دوم محمد مولایی تقدیر شد.     

فروشنده‌ای که خجالت می‌کشد لباس خارجی بفروشد! +عکس

هر کسی حتی از دور هم به لباس‌هایی که در مغازه‌اش آویزان کرده، نگاه کند، در همان نگاه اول می‌فهمد که پارچه ایرانی دارد و تولیدکنندگان داخلی آنها را دوخته‌اند.

اسم رنگ رورفته مغازه‌اش هم که روی شیشه نوشته شده نشان می‌دهد این مغازه سال‌هاست در محله خزانه راه افتاده و قدیمی است. ما هم با همین نشانه‌ها وارد مغازه یوسف وزیری می‌شویم.

همشهری محله در ادامه می نویسد: این کاسب 54ساله از 34سال پیش تاکنون فقط لباس‌های ایرانی می‌فروشد و هنوز هم قصد ندارد حتی برای درآمد بیشتر سراغ لباس خارجی برود.

خزانه، محل تولید پارچه‌های ایرانی

شغل لباس‌فروشی را از پدر مرحومش به ارث برده است. یوسف وزیری می‌گوید: «پدرم سال‌ها میوه‌فروش و کاغذفروش بود. سال61 برای اینکه در جایی ثابت باشد و به خاطر سن زیاد مجبور نباشد در محله‌ها بچرخد، این مغازه را خرید و لباس‌فروشی راه انداخت.»

او که در گذشته‌ها غرق شده به یاد روزهایی می‌افتد که پا به پای پدر مرحومش در این مغازه کار می‌کرد: «4 خواهر و 4 برادر بودیم اما من بیش از بقیه به مغازه پدرم می‌آمدم تا کمک حالش باشم. بلافاصله بعد از تعطیلی مدرسه و نوشتن درس‌هایم، به مغازه می‌آمدم تا پدرم چندساعتی استراحت کند. تا اول دبیرستان را در مدارس محله نازی‌آباد درس خواندم و بعد از آن برای همیشه در اینجا شروع به فروشندگی لباس کردم. آن موقع مثل حالا همه لباس‌هایی که پدرم می‌فروخت، پارچه ایرانی داشت. چیت‌سازی هم در محله خزانه رونق و بروبیایی داشت و پارچه‌های خوبی روانه بازار می‌کرد. به همین خاطر تولیدکنندگان هم از چیت‌سازی پارچه می‌خریدند و لباس می‌دوختند. ما هم مقداری از لباس‌ها را از آنها و بقیه را از بازار می‌خریدیم. در حقیقت محله خزانه در تولید پارچه و لباس ایرانی برای خودش زبانزد خاص و عام بود.»

وقتی پدر وزیری در سال 81 فوت کرد، او هم بدون اینکه تغییری در مغازه یا نوع فعالیت آن بدهد، تاکنون رویه پدرش را ادامه داده است و لباس‌های تولید داخل می‌فروشد.

دوام پارچه‌های ایرانی بی‌مثال است

وزیری در پاسخ به این سؤال که آیا کیفیت پارچه و لباس‌های ایرانی بهتر از لباس‌های خارجی است یا خیر، برای ما مثالی می‌زند: «اگر یادتان باشد، قدیمی‌ها مثل حالا لباس زیادی نمی‌خریدند. هر سال لباس بچه‌های بزرگ به بچه‌های کوچک‌تر می‌رسید و آنها می‌پوشیدند. خیلی از قدیمی‌ها نیز لباس برادر یا خواهر بزرگ خود را پوشیده‌اند و از آن به‌عنوان خاطره یاد می‌کنند. این کار خانواده‌ها نشان می‌داد پارچه و لباس ایرانی چنان مقاومت و جنس خوبی داشت که سال‌ها استفاده می‌شد اما امروزه لباس‌های خارجی کم دوام هستند. خیلی زود پاره می‌شوند، رنگ عوض می‌کنند یا از فرم می‌افتند. همین عوامل هم باعث شده لباس‌های خارجی نسبت به لباس‌های ایرانی ارزان باشد چون جنس خوبی ندارند.»

این لباس فروش قدیمی محله خزانه در ادامه به کیفیت لباس‌ها و پارچه‌های چینی اشاره و عنوان می‌کند: «پارچه‌های چینی کیفیت ندارند و از موادی تولید می‌شوند که برای بدن ضرر دارد. پارچه ریون چین هم از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود اما متأسفانه خیلی از مردم از این موضوع اطلاع ندارند و فقط به زیبایی و ظاهر لباس‌ها نگاه می‌کنند. این درحالی است که پارچه‌های ایرانی بسیار باکیفیت هستند و سال‌ها دوام می‌آورند.»

فروش قسطی لباس

احمدرضا مرادخانی که سال‌هاست از وزیری خرید می‌کند، به یکی از خصلت‌های این فروشنده هم‌محله‌ای اشاره می‌کند که از رسم‌های کاسبان قدیمی محله است.

 

فروشنده‌ای که خجالت می‌کشد لباس خارجی بفروشد! +عکس

 

وی می‌گوید: « او به مشتری‌ها هم لباس قسطی می‌فروشد که کار بسیار خوبی است. به هرحال در این محله افراد کم‌بضاعت زیادی زندگی می‌کنند که ممکن است توان پرداخت یکجای پول لباس را نداشته باشند. وزیری از این مشتری‌ها و هرکسی که قصد خرید قسطی لباس دارد، مقدار کمی پول می‌گیرد و مابقی پولش را به‌صورت قسطی و ماهانه دریافت می‌کند.»

وقتی از این کاسب هم‌محله‌ای می‌خواهیم حساب دفتری خود را به ما نشان دهد، او هم به این شرط می‌پذیرد که عکس دفترش را با فاصله بگیریم تا مبادا اسم کسی به وضوح در عکس بیفتد. او عنوان می‌کند این کار را از پدرش یاد گرفته است و همچنان به‌صورت قسطی لباس می‌فروشد.

2سال است که همسر وزیری به او در فروش لباس کمک می‌کند. صغری عزیزی می‌گوید با حضورش در اینجا، خانم‌ها راحت‌تر می‌توانند لباس‌های موردنیاز خود را انتخاب کنند و بخرند. او که همیشه لباس‌های خودش را از مغازه همسرش انتخاب می‌کند، می‌گوید: «بیشتر مشتری‌های ما میانسال و مسن هستند. لباس‌هایی می‌خواهند که اتفاقاً فقط در این مغازه پیدا می‌شود و اگر به مغازه‌هایی مثلاً در بازار دوم بروند، کلافه می‌شوند چون در آنجا لباس‌هایی می‌بینند که مدل جدید و موردپسند جوان‌ها هستند یا پوشش مناسبی ندارند.»

این حرف‌ها باعث می‌شود از او و همسرش بپرسیم مدل‌های جدید و لباس‌های خارجی باعث نشده کارشان از رونق بیفتد که وزیری عنوان می‌کند 5سالی است کارش افت کرده و مثل گذشته رونق ندارد.

وقتی از او می‌پرسیم قصد ندارد لباس خارجی به مغازه‌اش بیاورد تا شاید کارش رونق بگیرد، با خنده‌ای برلب به همسرش نگاه می‌کند و می‌گوید: «گذشته از اینکه خودمان به فروش لباس‌های ایرانی عادت کرده‌ایم، از اهالی خجالت می‌کشیم که لباس‌های خارجی به اینجا بیاوریم! به هرحال سال‌هاست در این محله زندگی می‌کنیم. مشتری‌های قدیمی داریم که این لباس‌ها را می‌پسندند. بنابراین نمی‌توانم و نمی‌خواهم تغییری در کارم بدهم و با فروش لباس‌های خارجی یا مدل‌های آنچنانی، مشتری‌ها را برنجانم. از طرف دیگر احساس می‌کنم اگر این کار را بکنم، روح پدرم از من ناراحت خواهد شد. البته این را هم بگویم که متأسفانه جنس نامرغوب ایرانی هم در مغازه‌ام دارم که خریداری ندارد. متأسفانه لباس‌های بچگانه هم قیمت زیادی دارد و اهالی توان خرید آنها را ندارند. بنابراین مجبور شده‌ام نوع خارجی آن را که ارزان‌تر است بیاورم.»

دلایل رواج لباس‌های خارجی

وزیری به‌عنوان یک فروشنده قدیمی برای ما از دلایل رواج لباس‌های خارجی در بازار صحبت می‌کند: «متأسفانه برخی مسئولان در زمان تحریم‌ها به جای حمایت از تولیدکنندگان، سراغ جنس‌های ارزان اما بی‌کیفیت چینی رفتند. شاید از نظر آنها این کار نوعی مقاومت در برابر تحریم‌ها به حساب می‌آمد اما باید به جای چنین‌کاری تولیدات ملی را حمایت می‌کردند.

مشکل دیگر این است که متأسفانه تولیدکنندگان تحت فشار هستند و نمی‌توانند از عهده افزایش حقوق کارگرها، مالیات‌های سنگین، عوارض، دارایی، اجاره کارگاه و... بربیایند. جا دارد مسئولان با دقت نظر بیشتری از تولیدکنندگان مالیات و عوارض بگیرند و دریافتی‌ها به گونه‌ای باشد که تولیدکننده مجبور نباشد قیمت اجناس خود را به قدری بالا ببرد که مشتری‌ها سراغ جنس‌های ارزان خارجی بروند.»

وی ادامه می‌دهد: «تولیدکنندگان خارجی درحال از بین بردن تولیدات داخلی ما هستند. متأسفانه جوان‌ها هم کمتر سراغ طراحی و تولیدی لباس می‌روند. اگر مسئولان از طراحان و تولیدکنندگان حمایت کنند، شک نکنید لباس‌های باکیفیت با طرح‌های مناسب و زیبا در کشورمان تولید می‌شود که حتی می‌توان به کشورهای دیگر صادر کرد.»

کارکنان قرارگاه پدافند هوایی با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=a73ae3e0-58f5-4a5b-9879-1e239fa14488

فرماندهان، مسئولین و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در آستانه سالروز تأسیس این قرارگاه با فرمان فرماندهی معظم کل قوا با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

در این آئین امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این قرارگاه، به همراه شماری از فرماندهان، مسئولین، کارکنان و دانشجویان این قرارگاه با حضور در حرم مطهر امام راحل، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به روح بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران درود فرستاده و بر ادامه راه و مسیر امام و شهدا تأکید کردند.

بازدیدسرلشکر صالحی از منطقه دوم دریایی ولایت


http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=eea64296-72c8-4c93-addf-8914d2729115

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی از قسمت های مختلف این منطقه از جمله از هوادریا، پهپاد و سایر یگان های رزمی مستقر در آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، ظهر امروز(سه شنبه) با حضور در منطقه دوم دریایی ولایت از قسمت های مختلف این منطقه بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش درجریان این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت پروژه های در حال ساخت نیروی دریایی ارتش در محدوده سواحل مکران، تدابیر مربوط به پیگیری های ادامه روند پروژه های نظامی و عمرانی را ابلاغ کرد.

گفتنی است در این بازدید دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، وی را همراهی می کرn.

دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد


http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=21ae78c6-0140-43aa-99c3-90059320bb93

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر یکشنبه در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعفها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره رژیم ایالات متحده امریکا و روز دیگر در چهره رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیتهای فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده در خصوص سامانه موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما امریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام بهنگام و به‌کارگیری انواع روشهای متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با گرامی‌داشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه گزارشی از مهمترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد