ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

ماجرای توطئه نافرجام برای حاج قاسم در مشهد



صادق خرازی در گفتگو با سالنامه اعتماد گفت: حاج قاسم سلیمانی (در عملیات طریق القدس)؛مجروح شده بود. برای درمان او را به مشهد فرستاده بودند. چون شکمش ترکش خورده بود از زیر قفسه سینه‌اش تا روی مثانه‌اش را باز کرده بودند و وضع بدی داشت.

 ۴۶-۴۵ روز کسی نمی‌دانست قاسم سلیمانی زنده است یا شهید شده. در آن زمان هم فرمانده گردان بود که مجروح شد. بالاخره شهید موحدی کرمانی پسر همین آقای موحدی کرمانی قاسم را در مشهد پیدا کرد و گفت طبقه سوم یک بیمارستان در مشهد(قائم) است.

پزشک حاج قاسم از منافقین بود و می‌خواست حاج قاسم را بکشد، به همین دلیل شکم قاسم را باز گذاشته بود که منجر به عفونت شده بود. یک پرستار باشرف کرمانی به خاطر حس کرمانی و ناسیونالیستی‌اش قاسم را شب دزدیده بود، جایش را با دو مریض دیگر در یک طبقه دیگر عوض کرد و به دکتر گفته بود قاسم را از اینجا بردند...

مزایای عجیب ظروف مسی برای سلامتی


مزایای عجیب ظروف مسی برای سلامتی

رئیس جامعه گران طب ایرانی استفاده از ظروف تفلون و غیر مس را یک اقدام بیوتروریسم (بیوتروریسمBioterrorism تروریسمی شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک است. این عوامل٬ باکتری‌ها٬ ویروس‌ها یا سموم‌اند که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده انسان باشند. این روش در جنگ‌ها استفاده می‌شود.) در کشور دانست و گفت: در رابطه با ظروف آشپزی اعتقاد داریم که مسئله بیوتروریسم در کار است و در روند خط مسائل بیوتروریستی ظروف مردم را به گونه‌ای ترسیم می‌کنند که مردم از ظروف مسی استفاده نکنند و با ورود بیماری‌های مختلف در بدن بواسطه استفاده از ظروف غیر مسی، دارو‌های مختلف شیمیایی را به مردم به فروش برسانند.

به گزارش ویرلن ؛ مؤلف کتاب بیوتروریسم ادامه داد: در ظروف مسی یکسری ریز مغزی‌هایی وجود دارد که این عناصر مغذی مورد نیاز بدن است، بنابراین ظروف مسی دارای عناصری در خود است که نه تنها برای بدن ضرر ندارد بلکه دارای خاصیت هم است.

رئیس جامعه گران طب ایرانی، خوشمزگی غذا و سلامت بدن را دو محور اصلی استفاده از ظروف مسی دانست و افزود: ظرف مسی، چدن، سفال، سنگی، روحی و برنجی از جمله ظروف قابل استفاده و بی‌ضرر برای بدن است که سبب خوشمزگی و لذیذ شدن غذا می‌شود و مواد غذایی با این ظروف ترکیب نمی‌شوند و در نتیجه ایجاد کسالت و بیماری در بدن به وجود نمی‌آید؛ در مقابل ظروفی که تفلون هستند و دارای برچسب نیستند نباید مورد استفاده قرار گیرند.

معاون فرهنگی مرکز غذای سالم، به ارتباط بین زانو درد و استفاده نکردن از ظروف مسی اشاره کرد و گفت: اگر ظروفی که استفاده می‌کنید دارای مس نباشد یقیناً دچار درد به خصوص در ناحیه زانو می‌شوید و امروزه افزایش بیماران مبتلایان به درد زانو در جامعه با ظروفی که استفاده می‌کنند بی‌ارتباط نیست؛ مس و روی از جمله عناصر ریز مغذی هستند که بیشترین کاربرد آن‌‌ها در مفاصل زانو است که با نبودشان زانو دچار مشکل و درد می‌شود.

این متخصص بیولوژی، فرهنگ‌سازی در استفاده از ظروف مسی برای پیشگیری از سرطان و مشکلات گوارشی در افراد را بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: افراد مرفه جامعه به دلیل علمی که مرتبط با مسائل سلامت است و حتی خود اروپائیان از ظروف مسی به آن صورت استفاده نمی‌کنند زیرا متاسفانه برخی از مردم ما استفاده از ظروف مسی را بی‌کلاسی می‌دانند و با استفاده از ظروفی که آلاینده‌های شیمیایی دارد عامل بسیاری از بیماری‌‌ها به خصوص مشکلات گوارشی و سرطان در بدن خود می‌شوند که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌های عمومی است.

کارکنان پدافند باید در برابر هرگونه تهدید، آماده و هوشیار باشند


http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=36ae2646-f3c0-47f8-bf57-4332f6165852
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی(غرب) گفت: کارکنان پدافند باید در برابر هرگونه تهدید، آماده و هوشیار باشند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در این بازدید با حضور در منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی از میزان آمادگی کارکنان فرماندهی اطلاعات و شناسایی ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی و هوشیاری هر چه بیشتر و همیشگی کارکنان در برابر هر گونه تهدید تأکید نمود.

گفتنی است سایت رادار سوباشی واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهم ترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی، نقش ویژه و موثری در رصد و کنترل آسمان کشور و مقابله با هرگونه تهدید هوایی برعهده دارد.

این سایت راداری در دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه(زمینی و هوایی)، اعلام وضعیت (سفید، زرد یا قرمز) به 13 استان کشور را برعهده داشت.

سایت رادار سوباشی در زمان جنگ با تغذیه چندین سایت راداری، سایت های موشکی زمین به هوا و سامانه های توپ ضد هوایی، آسمان کل منطقه غرب، بخشی از شمال غرب و جنوب غرب را تحت پوشش خود قرار داده بود.

آیت الله واعظ طبسی درگذشت/ پیام تسلیت آستان قدس رضوی

آیت الله عباس واعظ طبسی که هفته گذشته و ساعاتی پس از شرکت در انتخابات به کما رفت، نیمه شب گذشته درگشت.

صفحه مجازی نوه آیت‌الله واعظ طبسی و کانال تلگرامی غلامعلی حداد عادل بامداد امروز از درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی خبر داده و صبح امروز آستان قدس رضوی پیام تسلیتی صادر کرد.

رضا واعظ طبسی نوه آیت‌الله واعظ طبسی حدود ساعت ۲:۴۰ بامداد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: انا لله و انا الیه راجعون، روح بلند حضرت آیت‌الله واعظ طبسی به ملکوت اعلا پیوست.
همچنین در کانال تلگرامی غلامعلی حدادعادل ساعت ۳:۵۲ بامداد امروز جمعه ۱۴ اسفند آمده است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. یار و یاوری همیشگی مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی عباس واعظ طبسی تولیت محترم آستان قدس رضوی و نماینده رهبری در استان خراسان دقایقی پیش دعوت حق را لبیک گفتن و به‌سوی معبودشان شتافتند، ان‌شاءالله روح مطهر ایشان غریق رحمت بیکران ایزدی گردد و از خدای منان سعه‌صدری برای تمامی بازمانگان ایشان مسألت می‌داریم».

آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان و تولیت آستان قدس رضوی روز جمعه 7 اسفند پس از شرکت در انتخابات دچار مشکل تنفسی و به اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد منتقل شد. وی در یک هفته اخیر در وضعیت کما به سر می برد.

همچنین مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی - در پیامی، درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.

متن پیام عزیزیان به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

أَمَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوی‏ نُزُلاً بِما کانُوا یَعْمَلُون‏ (سجده، 19)

عالمان، میراث‌داران رسالت و مجاهدان، حافظان گنجینه‌های امنیت‌اند. اینک از جرگه عالمان و مجاهدان، نادره‌ای به سفر آخرت کوچ می‌کند که عمری چونان ذره در جوار آفتابِ حرم رضوی و همچون خادمی وفادار، در کنار فرزندزادگان موسوی و نبوی، به جدّ و جَهد و جان کوشید تا مشهد رضوی، پایتخت معنوی ایران و گلستان شکوهمند زائران و شیفتگان معارف الهی در جهان باشد.

ساعاتی قبل آستان قدس رضوی با تولیت مجاهد و سخت‌کوش خود وداع کرد و روح آسمانیِ حضرت آیت‌الله حاج عباس واعظ طبسی، جسم رنجور و بیمارِ آن عالمِ عاشق را در حلقه‌ای از اندوه و ماتم یاران و همکارانش تنها گذاشت.

درگذشت بزرگ‌خدمت‌گزارِ آستان مقدس امامِ ثامنِ ضامن، نور بقاء، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که در امتداد عزای ایام فاطمیه هم‌ردیف شد، خراسانِ خوبی‌ها و حرم مطهر عالم آل رسول‌الله را سیاهپوشِ سوگواری کرد.

شاگرد قدیمی مدرسه زهد و تقوی، واعظ خطبه‌های بلیغ و انقلابی و مانا، مرید و یاور امام روح‌الله، همرزم خستگی‌ناپذیر شهید هاشمی‌نژاد و مقام معظم رهبری حفظه‌الله، شکنجه دیده و زخم‌خورده‌ زندان‌های دوران استبداد و ظلم و جفا، متولی آستانِ آسمانی و حرم حضرت علی بن موسی الرضا، در ساعت 2:10 سحرگاه جمعه 14 اسفند 1394 مطابق با 24 جمادی‌الاول، به جاری رحمت ایزدی پیوست و سابقه عمری خدمت‌گزاریِ صبورانه و جبهه‌داریِ ولایی و عالمانه را به عنوان الگویی از مدیریت موفق اسلامی برای جامعه دین‌مدارِ ایران اسلامی به‌جا گذاشت.

آن عالم ربانی و آن چشمه‌نوشِ فیوضات رضوانی که نامش با توسعه حرم رضوی و خدمت‌رسانی آبرومند به زائران و دلدادگانِ این قبله‌گاهِ حج فقرا پیوندی جدایی‌ناپذیر دارد، علاوه بر تولیتِ این بهشت رضوی، نمایندگی امام راحل قدس سره و مقام معظم رهبری مدّظله‌العالی و مدیریت عالی حوزه علمیه در خراسان بزرگ، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به عهده داشت و در مجموع کارنامه‌ای باهر و مثال‌زدنی از ترویج شعائر اسلامی و تقویت مبانی دینی از خود به یادگار گذاشت که مؤید بهره‌گیری از مفاهیم پایان‌ناپذیر معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام و بلوغ و بالندگی مدیریت نظام‌مندِ دینی به شمار می‌آید.

بی‌گمان درگذشت آن عالم کم‌نظیر که جبهه‌داری از ولایت فقیه را بهترین مسئولیت و جامه نوکریِ حرم مطهر رضوی را نورانی‌ترین جبّه سربلندی و صدارت می‌دانست، آسیبی شگفت بر پیکره حوزه‌های دینی سراسر ایران و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای این آستان ملک پاسبان خواهد گذاشت.

ضمن اعلام مراتب تسلیت این فقدان عظیم به پیشگاه امام السّر و العَلَن، حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا فداه، تاج تعزیت به محضر رهبر رازدانِ انقلاب اسلامی تقدیم و با اعلام سوگواری گسترده جمیع خادمان حرم هشتمین کهکشان عصمت علوی و عزاداری استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی ارتحال آن عالم جاهد و آن یار همیشگیِ موافق انقلاب و ایران را به عموم هم‌وطنان در سراسر جهان و تمامیِ زائرانی که به اندازه نمی از آبِ سقاخانه رضوی نوشِ جان کرده‌اند، تسلیت می‌گوییم.

باشد که پاداش این نوکری چهل ساله در محضر رضایِ آلِ مرتضی، صبر و مقاومتِ خانواده جلیل و سوگوار آن عالمِ فقید و موجب برتری مقام و ارتقای درجات ایشان در پیشگاه رب‌العالمین را به همراه بیاورد.

مهدی عزیزیان

قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی»

تقدیر ارتش از حضور شکوهمند مردم در انتخابات

                                  
http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2700ec10-d622-4660-9f96-1f0cd96f44f9

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای از حضور شکوهمند مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیر نمود.

در این اطلاعیه آمده است: اینک که به فضل الهی و در پاسخ به ندای رهبری، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور گرم و چشمگیر مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی، با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و جلوۀ زیبای دیگری از مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشت، جای دارد تقدیر و تشکر سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را نثار ملت شریف و عظیم الشأن ایران نماییم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: استقبال گرم مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی از انتخابات و شرکت بالای آنان در این رقابت گسترده و نیز نظم و آرامش حاکم بر فضای انتخابات بی‌گمان دلیلی روشن بر عظمت و اقتدار ملی ایران اسلامی است که نشان از درایت انقلابی و بصیرت ملت در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبعیت از رهنمودهای امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دارد و نشان داد تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در عزم راسخ ملت بزرگ ایران اسلامی خللی ایجاد نماید و بار دیگر پوشالی بودن تحلیل های آنان را اثبات نمود.

روابط عمومی ارتش در پایان این اطلاعیه ضمن تقدیر و تشکر مجدد از حضور مردم ایران اسلامی در صحنه انتخابات آورده است: سربازان ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اعلام می دارند در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این آب و خاک مقدس تا پای جان ایستاده و حافظ دستاوردهای آن خواهند بود. 

 

تأثیر مشارکت حداکثری بر امنیت ملی

ابتدای سال جاری بود که رهبر انقلاب در بیانات خود در حرم رضوی به موضوع برهم‌زدن «امنیت» کشور توسط دشمنان اشاره کرده و فرمودند: «می‌خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت.» از طرفی دیگر، یکی از موضوعاتی که موجب افزایش و تقویت امنیت ملی می‌شود، حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود در این‌باره فرمودند: «همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.»

محکومیت بی حرمتی موذیانه «روزنامه ایران» به مقام معظم رهبری مدظله العالی


«روزنامه  ایران» در اقدامی وقیحانه و موذیانه متنی موسوم به «همسایه طبقه بالا» را به قلم منافقانه «لیلی مشرقی» منتشر کرده است.

ما به عنوان قطره ای از دریای بزرگ امت حزب الله، این حرکت موذیانه، وقیحانه و رد پای نفوذ در رسانه دولتی ایران را محکوم کرده و خواستار برخورد قضایی انقلابی و اخراج قلم به دستان مزدور از عرصه مطبوعاتی که با بیت المال مسلمین ارتزاق می نمایند هستیم.