ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

مهرداد اولادی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی که در ملوان بندرانزلی عضویت دارد، امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

اولادی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و استقلال، پس از تعطیلات نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر، برای سومین بار به عضویت ملوانی ها درآمد و در بازی های اخیر برای این تیم به میدان رفت.




امروز؛ رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان در تنگه هرمز برگزار می شود

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=a48a5c4a-42e2-4b09-8b99-a5cd23c5f93c

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: با هر ناو گروهی از کشورهای دوست که برای بازدید از کشور ما حضور پیدا می‌کند معمولاً در روز آخر حضورش یک تمرین مشترک انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان امروز (سه شنبه) در تنگه هرمز و شرق این تنگه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری این تمرینات مشترک باعث نزدیک شدن ارتباطات نظامی و آشنایی با توانمندی‌های نظامی دو کشور می‌شود.

گفتنی است ناوگروه آموزشی دریایی ارتش کشور پاکستان متشکل از ناو آموزشی "رهنورد" و ناو رزمی "نصرت"چهار روز پیش در بندرعباس پهلو گرفت.

استودیوی تلویزیونی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=acc84f9e-6952-4f9b-aebb-a86c5b9e21bb

در آستانه 29 فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، استودیوی تلویزیونی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش و حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دادرس در مراسم افتتاح این استودیوی دیجیتال که به آخرین فناوری های تصویربرداری و ضبط و پخش تلویزیون مجهز شده است؛ گفت: اگر امروز دشمن با تمام توان در عرصه های فضای مجازی ظاهر شده است؛ هر حرکتی که بتواند در برابر این هجمه فرهنگی و در جهت حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد شود، بسیار ارزشمند است و ما از این اقدام سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و تمامی مسئولان و دست اندرکارانی که در طراحی و راه اندازی این استودیوی پیشرفته تلاش و کوشش کردند، تشکر و قدردانی می نماییم و ان شاء الله این حرکت فرهنگی که در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی به بهره برداری رسید برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی مایه خیر و برکت باشد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز گفت: امروز خوشحالیم که در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، استودیوی تلویزیونی ارتش با حضور تعدادی از فرماندهان و مسئولان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد بهره برداری قرار گرفت. جا دارد که این روز را خدمت تمامی ارتشیان عزیز تبریک عرض کنیم و ان شاء الله بتوانیم از این استودیوی جدید برای انعکاس فعالیت ها و تلاش های ارزشمند ارتشیان قهرمان نهایت استفاده را داشته باشیم.

گفتنی است، استودیوی تلویزیونی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مساحتی حدود 200 متر مربع در محل ساختمان شماره یک حوزه مرکزی این سازمان ساخته شده و دارای یک استودیوی تلویزیونی مجهز با کیفیت ضبط و ارسال تصاویر فول اچ دی و صدای سه بعدی، اتاق فرمان دیجیتال، اتاق گریم، تالار انتظار و سالن کنفرانس می باشد.

شایان ذکر است، این استودیوی پیشرفته که قابلیت تولید انواع برنامه های تلویزیونی، ضبط پلاتو و مصاحبه ها و حتی اجرای نمایش های استودیویی را دارد؛ در مدت زمان 5 ماه به بهره برداری رسیده است.

29 فروردین؛ روز پاسداشت شجاعت و دلاوری‌های ارتش غیرتمند

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=4f4445c9-b24d-46f6-8f05-8a3dd76621b7

نیروی انتظامی، 29 فروردین؛ را یادآور حماسه و پایمردی ارتش انقلابی دانست و گفت :امروز، اقتدار نظامی و صلابت مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی در قامت استوار" ارتش" به عنوان بخشی از خیل عظیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در مقابله با هرگونه تهدید احتمالی استکبار جهانی متبلور است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌‌ای با گرامیداشت 29 فروردین مصادف با "روز ارتش جمهوری اسلامی"، اقتدار و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات را مایه امنیت، آرامش کشور و عامل یأس و ناامیدی جبهه دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی علیه ایران اسلامی دانست.

متن این بیانیه به شرح ذیل است؛

29 فروردین، یادآور حماسه و ایثار غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است. دلیرمردان در چنین روزی سرافرازانه بیعتی جاودانه با رهبر و مقتدایشان حضرت امام خمینی (ره) بستند و حماسه جاودانی را در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند.

ایثار، رشادت، ایمان، صلابت و اقتدار همچون نگینی بر پیشانی این نیروی انقلابی و مردمی می‌درخشد، نیرویی مجاهد و فداکار که امام عزیز (ره ) و رهبری معظم و حکیم انقلاب همواره از آن به عنوان پشتوانه و دژ مستحکم دفاعی، حامی، همراه و حافظ همیشگی انقلاب یاد کرده‌اند.

ارتش در طول دوران دفاع مقدس هزاران شهید، جانباز و ایثارگر را در راه حفظ عزت و استقلال میهن اسلامی و شرافت ملت ایران تقدیم کرد و امروز، ارتش توانمند جمهوری اسلامی ایران به مدد تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس و با بهره‌مندی از نیروهای متعهد و متخصص، بکارگیری ابزارها و ادوات نظامی پیشرفته، مجهز شدن به دانش و فناوری‌های روز دنیا، توانسته است به عنوان یکی از برجسته‌ترین و کارآمدترین ارتش ها در بین نیروهای مسلح منطقه و جهان مطرح باشد.

در این بیانیه تاکید شده است؛ تلاش‌های خستگی ناپذیر امیران سرافراز ارتش به ویژه شهید سرافراز " امیر سپهبد علی صیاد شیرازی" در تعمیق، توسعه وحدت و تعامل بین ارتش و سپاه، با گذر زمان آشکار‌تر شده و تجربه‌ای بدیع و منشور الهام بخش را فرا روی شیفتگان عزت و سربلندی و اقتدار ایران اسلامی و به ویژه نسل جدید نیروهای مسلح قرار داده است.

در دنیای امروز که استکبار جهانی با همدستانش به دنبال مهار اقتدار و نهایتا ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند، بی‌شک اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی را در خنثی کردن توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان خواهد داشت.

نیروی انتظامی ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش و با تجلیل از مقام شامخ شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس و در میدان‌های دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور تاکید دارد، تردیدی نیست که مجموعه نیروهای مسلح ‌اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی‌ با پیروی از منویات راهبردی مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و بهره مندی از تجارب تاریخی، درک درست از الزامات و مقتضیات زمانی؛ نظام سلطه و تمامی بدخواهان ایران اسلامی را چون همیشه مقهور عظمت، صلابت و اقتدار خود خواهد کرد. انشاءا...

ایران، مبارزه با تروریسم را در عمل نشان داده است

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e2552442-9edd-46d7-8ec0-e8fb16d092a9

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای مقابله با جریان های ترویستی، نیاز به عزم، اجماع و اراده جهانی است و جمهوری اسلامی ایران، این مهم را در عمل، نشان و انجام داده است.

سردار سرتیپ حسین دهقان در آیین تحویل شناور گیلان 2000 به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انزلی اظهار داشن: نیروهای مسلح و ارتش، امروز عامل تضمین امنیت در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ، بیانگر این حقیقت است که ملت ما.......  ادامه مطلب ...

ابری بی نظیر در آسمان زیبای گیلان

ابری بی نظیر در آسمان زیبای گیلان

ابر داریم تا ابرٍ
هر ابری ابر نیست.

ورود اولین محموله از «سامانه موشکی اس ۳۰۰» به ایران

http://media.snn.ir/original/1395/01/23/IMG14430297.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اولین محموله از سامانه موشکی اس 300 وارد ایران شد. این خبر را که پیش از در فضای مجازی منتشر شده بود، جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه دقایقی پیش تایید کرده و گفته است که بخش اول قرارداد بین ایران و روسیه مسیر خود را طی کرده است.

 

طبق قرارداد بین ایران و روسیه، ایران 4 گردان از سامانه پدافندی اس 300 به‌روزرسانی شده‌ را خریداری کرده است. طبق استاندارد قراردادهای خرید اس 300 سری پی ام یو، هر گردان از این سامانه موشکی، از 4 آتشبار تشکیل می‌شود که هر آتشبار نیز از 4 پرتابگر موشک و رادارهای جانبی و خودروهای فرماندهی و پشتیبانی تشکیل می‌شود.

 

از صبح امروز فیلمی در فضای مجاز منتشر شده بود که نشانگر ورود اولین محموله از اس 300 است.

 

گفتنی است جابری انصاری صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود بخشی از سامانه دفاع ضدهوایی S۳۰۰ به ایران از طریق دریای خزر گفت: پیشتر هم گفته بودیم که این تعهد علی رغم چند بار جابجایی در زمان آن، در مسیر اجرا قرار دارد و امروز اعلام می کنم که بخش اول این تجهیزات وارد کشور شده است و ورود بخش های دیگر آن هم ادامه خواهد داشت.

مازراتی منبت کاری ایرانی

مازراتی منبت کاری شده ایرانی اثر ویم دلووی هنرمند مشهور بلژیکی در موزه فرهنگ و هنر معاصر تهران !

 مازراتی منبت کاری ایرانی


معجزه مصرف شیر و عسل در صبح

معجزه مصرف شیر و عسل در صبح
عسل از دیرباز به‌ عنوان یکی از منابع پروبیوتیک شناخته می‌شود که، رشد پروبیوتیک‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. پروبیوتیک‌ ها همان باکتری‌ های خوب و مفیدی هستند که در روده و دستگاه گوارش انسان‌ رشد می‌کنند. ضمن این‌که پریوبیوتیک های درون عسل، روی نوع خاصی از پروبیوتیک‌ها به‌نام بیفیدوباکتریوم تاثیر می‌گذارند که در شیر وجود دارند. به همین دلیل است که، محققان استفاده از ترکیب شیر و عسل را توصیه می‌کنند.

به گزارش ویرلن؛ کربوهیدرات‌ ها و الیگوساکارید های درون عسل، عملکرد مطلوب باکتری‌های خوب را تقویت می‌کنند که برای حفظ سلامتی و عملکرد دستگاه گوارش، واقعا ضروری هستند. وقتی که تعادل باکتریایی در دستگاه گوارش به سطح مطلوبی برسد، برخی مشکلات مثل یبوست، دل‌ درد و نفخ از بین می‌روند. به‌ علاوه این‌که تعادل باکتریایی از رشد باکتری‌های مضر نیز جلوگیری می‌کند.

محققان می‌گویند که نوشیدن یک لیوان شیر عسل در ساعات اولیه صبح، استقامت افراد را افزایش می‌دهد. در حالی که شیر حاوی پروتئین است، عسل نیز کربوهیدرات‌های لازم برای متابولیسم مطلوب بدن را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که ترکیب شیر و عسل، نیرو و استحکام همه انسان‌ها از جمله کودکان و سالمندان را تقویت می‌کند. پروتئین‌های حیوانی درون شیر به‌ واسطه آنزیم‌ها به اسیدهای آمینه اساسی تجزیه می‌شوند و بعد دوباره به پروتئین‌هایی تبدیل می‌شوند که، برای بدن انسان‌ها قابل استفاده باشد. از طرف دیگر، مواد مازادی که در این چرخه باقی می‌مانند، به‌عنوان انرژی مصرفی اکسید می‌شوند.

اعمال ماه مبارک رجب

دعا و نیایش







فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب

ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر(علیهماالسلام) روایت شده است که:

  ادامه مطلب ...

افسوس به انسان های کم بصیرتی که با آروز های کافران علیه کشور مان همصدا شدند

لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُم

 آیه  102 سوره مبارک نساء

آنْها باید وسایل دفاعى و سلاح هایشان را با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید و یک باره به شما هجوم آورند