ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

خوش صداترین پیامبر الهی را بشناسید

حضرت داود(ع) یکی از پیامبران بنی اسراییل است که در بیت اللحم متولد شده و در ابتدای جوانی شبانی کرده و به خاطر شجاعت، دانایی و صدای خوبی که داشت شهرت یافت.
زیبایی، معجزه صحبت با کردن با حیوانات، داشتن مهارت در اومور حکومتی، صدای خوش و ... از جمله توانمندی هایی است که پروردگار الهی در کنار هدایت الهی و رستگاری بندگان به پیامبران خود از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم(ص) توفیق داده است.

  ادامه مطلب ...

بازآماد پنج فروند بالگرد هوانیروز ارتش


 فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند از انواع بالگردهای پشتیبانی و رزمی در پایگاه چهارم هوانیروز خبر داد.


ادامه مطلب ...

ارتقای توان رزمی از تاکیدات فرمانده معظم کل قواست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتقای توان رزمی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد در راستای افزایش امنیت و اقتدار کشورمان در آب های بین المللی را از تاکیدات فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد.

  ادامه مطلب ...

سایه روشن‌های مذاکرات صلح سوریه/ آزمونی بزرگ پیش روی سازمان ملل

نحوه فعالیت سازمان ملل در نشست آستانه برای حل بحران سوریه، آزمونی بزرگ پیش روی این سازمان است.
 پس از گذشت بیش از یک سال از تصویب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان «نقشه راه عملیات انتقال سیاسی در سوریه» و بی نتیجه ماندن مذاکرات و تداوم بحران در سوریه، هفته آینده آستانه قزاقستان با مشارکت سازمان ملل، میزبان گفتوگوهای میان نمایندگان دولت سوریه و معارضین مسلح، با نظارت سه کشور ایران، روسیه و ترکیه است.

  ادامه مطلب ...

ساختمان پلاسکو کاملا فروریخت+ فیلم و عکس

حریق گسترده پاساژ پلاسکو که از صبح امروز آغاز شده بود منجر به فروریختن کامل ساختمان شد و متاسفانه هنوز آماری از افراد گرفتار در زیر آوار وجود ندارد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران  اظهار داشت: با اعلام این حادثه به سامانه 125، نیروهای آتش نشانی در 2 دقیقه و 2 ثانیه خود را به محل رساندند، در حالی که شعله های آتش از طبقه 9 تا 10 پاساژ پلاسکو زبانه می کشید، با استقرار 8 ایستگاه عملیاتی و بیش از 15 دستگاه تانکر آب، خودروی تنفسی و 4 دستگاه بالابر، تشک نجات و 3 نردبان بالابر حریق تحت کنترل درآمد.

  ادامه مطلب ...

آیا شر و بدی که به انسان می رسد به خواست خداوند است؟

طبق آموزه های قرآنی هر چه از جانب خداوند به انسان می رسد؛ خیر و نیکی است و امور نامناسب و ناگوار خواستگاه عمل و عوامل گوناگون دیگر است.
خداوند کریم، جواد، بخشنده، رئوف و رحیم است و برای بندگان جز خیر، خوبی و امور شادی بخش و پسندیده (حسنه) نمی خواهد. اگر به بندگان شر و بدی، امور ناخوشایند و ناراحت کننده(سیئة) می رسد، نتیجه گناهان و اعمال و اقدامات بد خودشان است. همانطور که در آیات فراوان دیگر هم بیان کرده است:

  ادامه مطلب ...

آمریکا در مسیر اجرای برجام سنگ‌اندازی کرده است/همه تحریم‌ها علیه ایران از 27 دی 94 برداشته شد

رئیس جمهور گفت: ما به مردم گفته بودیم زمانی توافق هسته ای را می پذیریم که تحریم های علیه ایران به یکباره کنار گذاشته شود، همه تحریم‌ها بعد از اجرایی شدن برجام در 27 دی ماه 1394 برداشته شده است.

نهمین نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه آغاز شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز فرصت حضور در میان رسانه‌های مختلف برایش میسر شده است، گفت: بنده در آغاز سخن لازم می‌دانم از مردم قدرشناس، بزرگوار، فهیم و زمان‌شناس ملت بزرگ ایران برای حضور در ضایعه درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکر کنم.

  ادامه مطلب ...

آغاز بازجویی از جعبه سیاه پرونده زنجانی/ احضار 70 نفر در پرونده واگذاری املاک شهرداری و 74 نفر در پرونده حقوق‌های نجومی

دادستان تهران گفت: دادستانی تهران با اذعان به ضرورت انجام وظیفه توسط قوه قضاییه و پلیس، این ضرورت را مانع مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی نمی‌داند.

آغاز بازجویی از جعبه سیاه پرونده زنجانی/ احضار 70 نفر در پرونده واگذاری املاک شهرداری و 74 نفر در پرونده حقوق‌های نجومی بیست و پنجمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع اجرای احکام، روز دوشنبه بیست و هفتم دی ماه سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت زندان‌ها و قضات اجرای احکام چند ناحیه از دادسرای تهران، به ریاست دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

  ادامه مطلب ...

ترامپ؛ نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در روز تحلیف

نتایج نظرسنجی اخیر CNN نشان می‌دهد دونالد ترامپ تنها با 40 درصد محبوبیت، کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا آغاز خواهد کرد.
ترامپ، نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در روز تحلیف پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان، در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در حالی روز جمعه به‌طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد که نتایج نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان/اُآرسی نشان می‌دهد تنها 40 درصد آمریکایی‌ها از وی حمایت می‌کنند. این آمار پایین‌ترین میزان محبوبیت در میان روسای جمهور سال‌های اخیر آمریکا محسوب می‌شود.

  ادامه مطلب ...

چرا مسلمانان نماز های پنجگانه می خوانند؟

تنها در دین ما این موضوع وجود دارد که یک فرد مسلمان در طول یک روز موظف است پنج بار نماز بخواند.
نمازهای پنجگانه در دین اسلام، به عنوان ستون های این شریعت محسوب می شوند و کسی که نماز را با خلوص قلب بخواند، از مقربان درگاه خدا می شود.در واقع به گفته مصحف شریف،نماز با حضور قلب انسان را از ارتکاب به اعمال ناپسند باز می دارد.اما دلیل اینکه در روز 5 بار باید یک فرد نماز بخواند در چیست.رسول گرامی اسلام(ص) به این سوال پاسخ می دهد.

  ادامه مطلب ...

آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته اند .

  ادامه مطلب ...

برجام با تمام توان به ثمر نشست، انتقاد هم همیشه وجود دارد/ برای برقراری ارتباط با بانک‌های بزرگ جهان مشکل داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سیستم بانکی با وجود باز بودن دریچه‌های بسیار، اما برای برقراری رابطه با بانک‌های متوسط و بزرگ در جهان مشکل داریم.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که برجام تاکنون چه منافع و دستاوردهایی برای جمهوری اسلامی ایران داشته است، اظهارداشت: اگر قرار باشد منافع برجام برشمرده شود، منافع زیادی خواهد بود و مسائل زیادی را می‌توان از ثمرات برجام نام برد.

  ادامه مطلب ...