ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

رفتارهایی که روزی تان را زیاد می کند

در آیات و روایات یک سلسله عوامل به عنوان افزایش روزی شمرده شده است که اگر کسی آن ها را انجام دهد، روزی او افزایش می یابد. از سوی دیگر یک سلسله عوامل نیز هستند که به عنوان اسباب کاهش رزق به شمار آمده اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، از ناملایمات زندگی آدمی..............



ادامه مطلب ...

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: به کسانی رأی دهیم که عاشق امام، انقلاب و رهبری هستند


http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=ca6c5f01-49bd-4ae9-b40d-ef40e2d19054

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای این که شاهد اعتلای روز افزون کشور عزیزمان باشیم سعی کنیم تا افرادی امین و متدین و کسانی که عاشق امام، انقلاب و رهبری هستند به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه یابند و هدفی جز خدمت به مردم و کشور نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حیخجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم این مطلب را در جمع کارکنان و سربازان مرکزآموزش 01 شهدای وظیفه نیروی زمینی آجا، عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش، حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه را جشن بزرگ و عید ملی دانست و با بیان این که انشاءالله این حماسه، زمینه‌ساز حضور عزتمندانه مردم در پای صندوق‌های رای خواهد بود، افزود: ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی خود درپای صندوق‌های رای، هفتم اسفندماه را به صحنه اقتدار و عظمت ایران اسلامی تبدیل خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دشمنان چشم طمع به این دو رویداد مهم یعنی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند ماه دارند، تصریح کرد: هر رای این ملت همچون تیری بر قلب دشمنان و ایادی کفر و استکبار است و ملت ایران با حضور هوشمندانه در روز انتخابات، همانند حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن، تهدیدهای دشمنان را خنثی کرده و آن را به نقطه تحول تبدیل خواهند نمود.

حجت الاسلام آل هاشم تأکید کرد: باید به کسانی رأی دهیم که عاشق مردم و سرزمین ایران اسلامی هستند و خون شهدا را پایمال    نمی کنند و همواره در خط صحیح امام و در مسیری که رهبر فرزانه انقلاب ترسیم نموده اند گام بر می دارند.

وی درپایان افزود: برای این که شاهد اعتلای روز افزون کشور عزیزمان باشیم باید سعی کنیم تا افرادی امین و متدین و کسانی که عاشق امام، انقلاب و رهبری هستند به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه یابند و هدفی جز خدمت به مردم و کشور نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خبر داد: سامانه سماوات وارد پدافند هوایی شد

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=7a2d7563-1dd8-4a53-b5e8-1002e84a3e04

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در این رابطه افزود: سامانه سماوات دو منظوره است؛ دو منظوره به این معنی که هم می تواند اکتیو «Active» و هم پسیو «Passive» کار کند.

وی ادامه داد: سامانه اکتیو با سامانه راداری به صورت هوشمند اهداف را با رادار خود که اکتیو است، کشف می کند و اطلاعات این اهداف را به خود لوله های توپخانه مستقر در چند نقطه ساطع می کند؛ آنها به صورت خودکار بدون اینکه دست نیروی انسانی دخیل باشد روی این اهداف قفل (لاک) کرده و در ارتفاع پایین پدافند هوایی را برای ما تامین می کند؛ این نقش اکتیو آن است.

امیراسماعیلی گفت: اگر قرار باشد خود این سامانه مورد هجمه قرار بگیرد؛ یعنی هواپیمای حمله کننده بخواهد این سامانه را مورد هدف قرار بدهد بلافاصله سامانه راداری آن خاموش و سامانه «اپتیکی» آن وارد عمل می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه وقتی سامانه اپتیکی وارد عمل می شود یعنی کاملا پسیو کار می کند، تصریح کرد: در این صورت هیچ فرستنده ای ندارد و هر چه که دارد گیرنده است؛ یعنی اطلاعات هدف را گرفته و به توپخانه می دهد و توپخانه بلافاصله علیه آن آتش می کند.

وی خاطرنشان کرد: توپخانه اش نیز به این شکل نیست که دو لوله توپ برای هر سامانه سماوات بکار گرفته شود؛ توپخانه قابلیت اتصال از دو سامانه توپخانه ای تا ۶ سامانه توپخانه ای را دارد.

سرتیپ اسماعیلی اصل اول در سامانه سماوات را «راداری» برشمرد و تصریح کرد: اصل دوم در سامانه سماوات «اپتیکی» است؛ اما اصل سوم این سامانه که بسیار حائز اهمیت است «حجم آتش» آن خواهد بود؛ یعنی شما بتوانید با حجم آتش، ضریب کشندگی را برای هدف بیشتر کنید.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی :حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود


http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=d7967c7c-6fbb-4726-82c3-d054b0bcd760

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.

ایشان با تجلیل از حضور مردمی در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان کردند: ....

  ادامه مطلب ...

خاطره رهبر انقلاب از مرحوم «غلوش»



رهبر انقلاب خاطره‌ای از مرحوم غلوش را در بیانات خود در دیدار با قاریان در ۲۰ بهمن‌ماه ۶۸ نقل کردند که بدین شرح است: من از این شیخ راغب مصطفى خاطره‌یى دارم که بد نیست آن را براى شما بگویم. ما حدود سال‌هاى ۴۶ یا ۴۷ – یعنى تقریباً بیست و یکى دو سال قبل از این – در مشهد دنبال خواندن شیخ مصطفى اسماعیل در رادیوهاى کشورهاى عربى – مخصوصاً رادیو مصر – به دقت مى‌گشتیم تا بلکه خواندن او را پیدا کنیم.

 

البته نوارهایش هم در بازار نبود و در ایران هم رادیو قرآن وجود نداشت و ما مجبور بودیم از رادیوهاى خارجى گوش کنیم. ما عاشق تلاوت شیخ مصطفى اسماعیل بودیم. تلاوت‌هاى او را پیدا مى‌کردیم و گوش مى‌کردیم. در آن زمان رفیقى داشتم – مرحوم آقا جعفر – که آقایان او را مى‌شناسند. آن هم با من همین‌طور پاى رادیو مى‌نشست و گوش مى‌کرد. یک روز من را دید و گفت: امروز در رادیوى مصر، صداى پسر شیخ مصطفى اسماعیل را پیدا کردیم! گفتم: چه طور، از کجا فهمیدى پسرش است؟ گفت: نام او راغب مصطفى است که پسر شیخ مصطفى اسماعیل مى‌باشد! (او را به نام غلوش نمى‌شناخت). رفیق من، صداى فرزند مصطفى اسماعیل را ضبط کرده بود. من که گوش کردم، گفتم که قاعدتاً باید همان پسر شیخ مصطفى اسماعیل باشد؛ چون صدایش شبیه شیخ مصطفى اسماعیل است! تلاوت هم، تلاوت همان آیات معروف بود: «و استمع یوم یناد المناد من مکان قریب.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: سرلشکر سلیمی پیوند دهنده نیروهای قبل از انقلاب به انقلاب بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در حاشیه بزرگداشت امیر سرلشکر سلیمی در ستاد آجا در جمع خبرنگاران به ویژگی های شخصیتی این امیر سرافراز ارتش اسلام پرداخت و افزود: سرلشکر سلیمی به عنوان یک مدیر و نظامی شایسته توانست نیروهای قبل از انقلاب را به بعد از انقلاب به خوبی پیوند دهد.

وی با بیان اینکه سرلشکر سلیمی پیرو ولایت و اهل بیت(ع) بود، افزود: از ویژگی های این امیر سرافراز اسلام، علاقه مندی به اهل بیت(ع) بود به نحوی که باعث شده بود هیئت های عزاداری سید الشهدا (ع) در ارتش به همت این امیر ولایی بنیان گذاشته شود. همچنین ایشان در دفاع مقدس در کنار مقام معظم رهبری، در ستاد جنگ های نامنظم همراه با شهید دکتر چمران  و سپس در مسئولیت های کمیته مشورت حضرت امام(ره)، وزیری وزارت دفاع، فرماندهی کل ارتش و همچنین رئیس گروه مشاورین فرماندهی معظم کل قوا نقش بسزایی داشت. 

یک پرسپولیسی دیگر در نیمه شب دار فانی را وداع گفت

کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس بامداد امروز پس از طی یک دوره طولانی بیماری،دار فانی را وداع گفت.
همایون بهزادی یک پرسپولیسی دیگر در نیمه شب دار فانی را وداع گفت

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، همایون بهزادی، یکی از پرچمداران مکتب شاهین که سرطلایی فوتبال ایران نامیده می شد، در سن 74 سالگی درگذشت.

 

بهزادی نیمه شب گذشته در منزلش حضور داشت که دچار ایست قلبی شد. وی که از بیماری ریوی و تنفسی رنج می برد، با وخیم شدن شرایط جسمانی اش به بیمارستان انتقال یافت اما این بار برخلاف دفعات قبلی، برنامه درمانی بهزادی جواب نداد تا فوتبال ایران سرطلایی شود.

 

اهالی فوتبال که هنوز در غم درگذشت زنده یاد رضا احدی، پیراهن های مشکی را درنیاورده اند، حالا سیاهپوش همایون بهزادی هستند. جام ورزشی این ضایعه را به خانواده بهزادی و جامعه فوتبال تسلیت می گوید.