ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

بررسی سامانه ی دفاع هوایی مصباح 1

در جنگ، یکی از اهداف نابودی توان اقتصادی، صنعتی و نظامی دشمن است و این کار معمولا با حملات هوایی و موشکی انجام می پذیرد. ایران تا سال 89 برای مقابله با این تهدیدات به ویژه تهدید موشک های کروز و هوا به زمین، توان مناسبی نداشت. تنها سامانه ی روسی تور ام-1 آن هم به تعداد محدود وظیفه ی دفاع از سایت های اتمی و مراکز حساس نظامی را بر عهده داشتند. در سال 89 سامانه ای به نام مصباح 1 برای مقابله با تهدید موشک ها رونمایی شد که بحث های زیادی را بر انگیخت. در این جا پیرامون کارآمد بودن آن صحبت می کنیم.

 

سامانه مصباح 1

مصباح 1، یک توپ ضد هوایی کششی است که به وسیله ی یک سیستم هدایت، هدف را شناسایی، رهگیری و منهدم می کند. اجزای این سامانه به شرح است:
  ادامه مطلب ...

حدیث امام سجاد (ع)درباره حق هم کیشان

امام زین العابدین علیه السلام  :  

حقّ خردسال ، مهربانى در آموزش او ، بخشیدن او و پوشاندن [اشتباهات ]او ، مدارا کردن با او و یارى کردن اوست . . . وحقّ هم کیشان تو این است که . . . پیرمردانِ آنها به جاى پدر تو باشند و جوانانشان ، به جاى برادران تو وزنان پیرشان به جاى مادر تو و خردسالان [آنها]به جاى فرزندان تو . 

الإمام زین العابدین علیه السلام  : 
 
  حَقُّ الصَّغیرِ رَحمَتُهُ فی تَعلیمِهِ، وَالعَفوُ عَنهُ وَالسِّترُ عَلَیهِ، وَالرِّفقُ بِهِ ، وَالمَعونَةُ لَهُ ... وحَقُّ أهلِ مِلَّتِکَ ... أن یَکونَ شُیوخُهُم بِمَنزِلَةِ أبیکَ، وشُبّانُهُم، بِمَنزِلَةِ إخوَتِکَ ، وعَجائِزُهُم بِمَنزِلَةِ اُمِّکَ، وَالصِّغارُ بِمَنزِلَةِ أولادِکَ.  

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج 2 ص 625 ح 3214 ، الخصال : ص 570 ح 1 کلاهما عن أبی حمزة الثمالی (ثابت بن دینار).

امیر پوردستان شهادت خبرنگار رسانه ملی را تبریک و تسلیت گفت


((بسم رب الشهداء و الصدیقین ))
 
شهادت فخر اولیاء بوده و فخر ماست. (امام خمینی ره)
 
شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی مانده و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشتند.
 
بار دیگر یکی از مردان عرصه روشنگری و دانایی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان والامقام در ملکوت اعلی ماوی گزید.
 
 شهید محسن خزایی با مسئولیت شناسی شغلی و تاباندن نور آگاهی در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت خطر کرد تا مردم بدانند دشمنان دین که به هیچ ارزش و اصول انسانی پایبند نیستند، به اسم دین مبین اسلام چه جنایتی می کنند.
 
اینجانب ضمن ادای احترام به روح پاک و مقدس این شهید والامقام صبر و استقامت برای خانواده محترم ایشان و همچنین توفیق روز افزون برای خدمتگزاران به انقلاب و قرآن تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت ا… العظمی خامنه ای (مدظله العالی) را آرزومندم و این ضایعه را به عموم اصحاب رسانه تسلیت عرض می نمایم.
 
 
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

سایه موشک «شهاب1» بر گنبدآهنین

عد از جنگ، ایران به آزمایش موشک هایی با سوخت مایع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B که به وسیله مهندسی معکوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسکاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد که دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارم/ هرکسی آمد فقط شر رساند

هزاران نفر از مردم استان اصفهان صبح دیروز در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

امروز مهمترین نیاز کشور بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، استان اصفهان را استان «شهادت و پیشگامی»، «استقامت و ایستادگی»، «علم و فرهنگ»، «دین و ولایت»، و «کار و ابتکار» خواندند و با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد و همواره از دو حزب مطرح این کشور، شاهد دشمنی بوده است، گفتند: امروز مهمترین نیاز کشور بخصوص برای نخبگان و مسئولان کشور، «بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن»، «حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» است.

 

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که ....  ادامه مطلب ...

حدیث امام علی(ع)درباره خرد

امام على علیه  السلام  : 

 هرگاه خردمند پیر شود، خرد او جوان گردد ، و هرگاه نادان پیر شود، نادانى او جوان گردد . 

 إذا شابَ العاقِلُ شَبَّ عَقلُهُ ، إذا شابَ الجاهِلُ شَبَّ جَهلُهُ . 

 غرر الحکم : 4169 ـ 4170 .

پرنده ای که با دونالد ترامپ مو نمی زند+تصاویر

دونالد ترامپ نامزد برگزیده انتخابات آمریکا چند وقتی است که سوژه خوبی برای فضای مجازی و کابران آن شده است. هر روز خبر جدیدی از ترامپ و قسمتی از رفتارها و ظاهر عجیبش می شنویم. حالا در خبری از همین جنس، شباهت جالبی بین دوناد ترامپ و یک قرقاول قیمتی چینی پبدا شده که باعث تعجب و حیرت کاربران شده است. تصاویر منتشر شده در رسانه های چین مربوط به قرقاول نر پنج ساله ای است که تنها پرنده از بین 50 قرقاول پارک سافاری هانگزو است که پرهای طلایی و بدنی قرمز دارد.
 
این قرقاول که حالا دیگر به یک ستاره چینی تبدیل شده توسط  نگهبانش به این شهرت دست یافت. گائو  که سالهاست در این شغل با قرقاول های بسیاری سروکار دارد چند روز بعد از انتخابات آمریکا و دیدن عکس مداوم از ترامپ پی به این شباهت می برد و با انتشار عکس این قرقول در کنار دونالد ترامپ این شباهت را تبدیل به سوژه ای جهانی برای رسانه ها می کند.
 
گفتنی است؛ قرقاول پرنده بومی چین است که در این کشور حفاظت می شود.
 
آیا این پرنده شبیه ترامپ است + تصاویر
 
آیا این پرنده شبیه ترامپ است + تصاویر
 
آیا این پرنده شبیه ترامپ است + تصاویر
 
آیا این پرنده شبیه ترامپ است + تصاویر
 

ثبت نام دانشگاه های افسری ارتش آغاز شد

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=c3ad157e-72f0-4cc3-aa87-d2679c41a8d1

 ثبت نام دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برابراعلام هیئت مرکزی گزینش آجا از صبح امروز سه شنبه 25آبان آغاز و تا پایان 9 دی ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، هوایی، دریایی و سازمان های تابعه خود از بین جوانان(پسر) مؤمن، متعهد و علاقمند به حرفه نظامی، دانشجو می‌پذیرد.
 گفتنی است، داوطلبان از بین داوطلبان درحال تحصیل و فارغ‌التحصیلان  رشته‌های ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.
توضیح این که متقاضیان ثبت نام در رشته های ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف از تاریخ 1 دی تا 9 دی 1395 اقدام به ثبت نام نمایید. 
همچنین متقاضیان از تاریخ 11/10/95 الی 13/10/95 جهت اصلاح اطلاعات به سامانه ثبت نام ارتش مراجعه نمایید. 
یادآور می گردد متقاضیان از تاریخ 12/11/95 الی 14/11/95 جهت دریافت کارت ورود به جلسه ، به سامانه ثبت نام ارتش مراجعه نمایید.
 
 
برای ورود به سامانه ثبت نام اینجا کلیک کنید

لفاظی گستاخانه وزیر اماراتی: تنها با تغییر رفتار ایران حاضر به گفتگو هستیم

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در اظهاراتی گستاخانه از مذاکرات سازنده با ایران به صورت مشروط خبر داد.
به نقل از گالف نیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده امروز از لزوم برپایی مرکز عربی برای مذاکرات سازنده و واقعی با ایران و به صورت مشروط ،خبر داد.

قرقاش در نشست منطقه ‌ای که در «مرکز مباحثات ابوظبی» در حال برگزاری است، گفت: لزوم ساخت مرکز عربی میانه رو برای پیشبرد منطقه‌ ایی با ثبات، باز و پویا وجود دارد.

این مقام ارشد اماراتی با نام بردن از عربستان سعودی و مصر و نقش محوری آن‌ها افزود:  ضرورت دارد که برای ایجاد یک ساز و کار نوین عربی در سطح منطقه تفکر کنیم تا از آشفتگی‌های کنونی خارج شویم.

وی با اصلاح دیدگاه برخی که نگران گفتگو با ایران هستند، اظهار داشت: ما نباید نظرهای منطقی را رد کنیم با این حال نیاز است تا  گفتگوهای سازنده و واقعی و بر اساس مجموعه قوانین مشخص صورت پذیرند.

قرقاش در ادامه، در اظهاراتی گستاخانه با شرط گذاشتن برای ایران گفت: ضرورت دارد ایران به حاکمیت و تمایت ارضی کشورهای عرب احترام گذاشته و به نفوذ خود بر شیعیان دیگر کشورها پایان دهد و تلاش برای صدور انقلاب را متوقف نماید.

حدیث امام صادق(ع)درباره تلاوت قرآن

امام صادق  علیه  السلام :

هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند ، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد وخداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روزقیامت ، خواهد بود .


امام صادق  علیه  السلام :

  مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ  هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ  دَمِهِ وَ  جَعَلَهُاللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْکِرامِ الْبَرَرَةِ ، وَ  کانَ الْقُرآنُ حَجیزا عَنْهُ یَوْمَ الْقیامَةِ ؛

کافى ، ج 2، ص 603 ، ح