ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس؛ حسین زمانی به خیل یاران شهیدش پیوست

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=3b42ca55-889e-4696-bb34-b9bc578c941e

جانباز شهید حسین زمانی،  از سربازان رزمنده نیروی زمینی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.

جانباز سرافراز حسین زمانی مظفرآبادی که از اسفندماه سال گذشته به علت مشکلات قلبی، تنفسی و کلیوی عوارض ناشی از مجروحیت در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بستری بود، پس از سالها تحمل عوارض ناشی از مجروحیت، در ایام ماه مبارک رمضان دعوت حق را لبیک گفت و به قافله شهدا پیوست.

شهید حسین زمانی از سربازان رزمنده نیروی زمینی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در مناطق عملیاتی حضوری فعال داشت و بالاخره در سال 1361 در عملیات غرور‌آفرین فتح المبین از ناحیه ستون فقرات و گردن مجروح و به درجه جانبازی نایل آمد.

شهید زمانی که از جانبازان قطع نخاع آسایشگاه امام خمینی بود، با وجود قطع نخاع از ناحیه گردن با عزم و اراده‌ای مثال زدنی، از قهرمانان جهان در رشته تنیس روی میز جانبازان و معلولان به حساب می‌آمد.

پیکر پاک جانباز شهید حسین زمانی در بقعه امامزاده قاضی الصابر(ع) ده ونک تهران به خاک سپرده شد.

برگزاری بیش از 1000 محفل انس با قرآن در یگان های مختلف ارتش

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=6c834c47-fce7-49d7-b819-01936b90a8df

در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 1000محفل انس با قرآن کریم در یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امسال بیش از 670 روحانی متشکل از روحانیون شاغل در ارش و روحانیون مدعو از حوزه عملیه قم برای حضور در یگان های مختلف ارتش در طول ماه مبارک رمضان حضور دارند که از این تعداد 460 نفر از روحانیون شاغل در ارتش و 217 نفر ار روحانیون مدعو حوزه علمیه قم هستند.

گفتنی است در ماه مبارک رمضان علاوه بر کلاس های تفسیر، محافل قرآنی گوناگونی نیز همه روزه به مدت یک ساعت از ساعت 7 الی 8  صبح در سطوح مختلف در یگان های مختلف ارتش در سراسر کشور برگزار می شود که در این محافل علاوه برکارکنان پایور و  وظیفه، فرماندهان نیز حضور دارند.

همچنین محفل انس با قرآن کریم هم اکنون با حضور جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در ستاد نیروی زمینی و حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل در ستاد نیروی هوایی در حال برگزاری است.

این محافل در دیگر نیروها هم مانند نیروی دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزاری شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی صبح امروز با حضور در محفل انس با قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) طی سخنانی گفت:حضور پرشور و دلگرم کننده کارکنان در کلاس‌های قرآنی در ارتش باعث افتخار است.

این فیش حقوقی لورفته هوش ازسرتان میبرد+عکس

به گزارش شریان نیوز،80 یا 400 شاید هم کمی بیشتر و هنوز صلاح نیست پرده رسوایی اش بیفتد، حقوق های نجومی و نامتعارف که برخی مدیران ارشد نهاد های دولتی دریافت می کنند، در همین حال و هوا انتشار این دست فیش های حقوقی در شبکه های اجتماعی، تصویری از نامه شهیدی منتشر شده، شهید ذبیح الله عالی نوشته است زمین زراعی دارم و درآمدم خوب است لطفا دوهزار تومان از حقوق ماهیانه من کسر کنید؛ چنین نگاهی در سال های دفاع مقدس پیروزی رزمندگان را منجر شد، نامه زیر نمونهٔ خوبی است برای سنجش رفتار مسئولین که امروز در ادارات و نهادهای دولتی حقوق می‌‌گیرند و عملاً ادارات دولتی را میدان مسابقه‌ای کرده‌اند برای کار کمتر و دریافتی بیشتر.
نامه لو رفته یکی از مدیران برای دریافت حقوق + عکس


گفتنی است؛ شهید ذبیح الله عالی در تابستان سال ۱۳۳۲، در روستای کردکلا بخش جویبار در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. چون پدرش پیش از تولد او فوت کرده بود، در اواخر سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۶ در منطقه عملیاتی دهلران، گردان مسلم بن عقیل (ع) تحت فرماندهی عالی پیش قراول عملیات بود. آن‌ها از خطوط مقدم گذر کردند تا اینکه در پاسگاه چیلات در خاک عراق به محاصره نیروهای دشمن درآمدند و عالی پس از نبرد دلیرانه در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۲ به همراه گروهی از نیرو‌هایش به شهادت رسید.

آبروریزی یک سرباز در برابر ملکه انگلیس +عکس

در ژوئن سال 1970 و در زمانی که ملکه انگیس از گارد تشریفات خود سان می دید، یکی از سربازان نقش بر زمین شد و این عکس جالب و تاریخی شکل گرفت.

 علت این امر که گاهی در مراسم های سان و رژه پیش می آید، ایستادن طولانی سربازان بر روی پاهاست که باعث قفل شدن و خستگی عضلات و سقوط ناگهانی افراد می شود. این نوع سقوط کردن تنها زمانی خطرناک است که فرد با صورت به زمین بخورد.
 ملکه انگلیس

بان‌کی‌مون به انتقادها واکنش نشان داد! (کاریکاتور)

روزنامه قانون در صفحه «بی قانون» این طرح را منتشر کرد:

بان‌کی‌مون به انتقادها واکنش نشان داد!

حلول ماه مبارک رمضان


پیامبر خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله :
إذا استَهَلَّ رَمَضانُ غُلِّقَتْ أبوابُ النارِ، وفُتِحَتْ أبوابُ الجِنانِ، وصُفِّدَتِ الشَّیاطینُ؛
چون هلال ماه رمضان پدید آید، درهاى دوزخ بسته گردد و درهاى بهشت گشوده شود و شیاطین به زنجیر کشیده شوند.
بحار الأنوار : 96/348/14

همراهی علم و عمل موجب پیشرفت ارتش شده است

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=17c5852f-fb98-4ada-94ca-ca5d32b958f6

امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا در بازدید از پایگاه هوایی قیام در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان این یکان با ابراز خرسندی از پیشرفت مشهود در ارتش، توأم شدن علم و عمل را مهم ترین عامل تحقق این پیشرفت ها معرفی کرد و گفت: نیروی هوایی همچون گذشته باید در این زمینه پیشگام باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی) پیرامون جایگاه رفیع علم و عمل و ضرورت توأم شدن این دو عامل، باید در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت های موثری صورت گیرد.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری اظهار داشت: مرکز علمی و آموزشی قیام از آغاز فعالیت خود همواره مهد پرورش جوانان انقلابی، متدین و متخصص بوده و باید با حفظ این جایگاه، رشد مستمر را در دستور کار قرار دهد.

وی ارائه آموزش های بِروز در این مرکز را یکی از الزامات دانسته و گفت: باید با ارائه دانش روز در زمینه بهبود هرچه بیشتر تخصص کارکنان نیروی هوایی فعالیت کنیم.

سرتیپ دوم هادیان روح اعتماد به نفس، ایمان، عمل و باور دینی را موجب استمرار پیشرفت نیروی هوایی ارتش برشمرد و ادامه داد: به کارگیری حتی گوشه هایی از استعدادهای جوانان ایرانی می تواند هر محیطی از جمله محیط نظامی را متحول سازد.

 

درخت سنجد-روستای کلوخی

درخت سنجد-روستای کلوخی

همزیستی درخت سنجدودیوارباغ/روستای کلوخی

آتش فشانی از آب!

بر دل صحرای سوزان و گرم نوادا، آبفشان رنگارنگی با حوضچه های کوچک و بزرگ در حال رشد کردن است.
شاید تعجب کنید اگر بدانید این زیبایی بی عیب و نقص را انسان بوجود آورده و طبیعت با هنرمندی هرچه تمام تر آن را زیبا ساخته.
درواقع سرآغار این پدیده به آغاز خلقت باز نمی گردد، بلکه یک مته حفاری که زمین را می شکافته، روزنه ای را بوجود آورده تا از دل زمین، این همه رنگ های زیبا و براق بیرون بریزد.

در سال 1916، در طی حفاری های اکتشافی که انجام میشد، مته اشتباها با منبع آبی در زیر زمین برخورد کرد، حفاری متوقف و از این روزنه، آبی پر از مواد معدنی بر تن داغ صحرا جاری شد. آب از دل زمین بیرون می آمد و آفتاب سوزان تبخیرش می کرد، مواد معدنی هم، به صورت رسوب باقی مانده و بر روی هم انباشته شدند. روزنه بزرگ و بزرگ تر می شد تا اینکه فشار آب دست آخر، راهی برای خروج به صورت فورانی پیدا کرد.

مواد معدنی با ترکیبات مختلف در اطراف دهانه می ریخت، تبخیر شده و رنگ های بی نظیر و متفاوتی را بوجود می آورد، دهانه چشمه قطور شد، ارتفاع پیدا کرد تا در نهایت به مانند دهانه ی یک آتشفشان شد. در اطراف منطقه هم حوضچه هایی رنگارنگی شکل گرفت. نام این آبفشان زیبا " fly geyser " است و هر ساله توریست های بسیاری برای بازدید از آن به نوادا در آمریکا می آیند.
هرچند که رنگ ها به اندازه کافی زیبا هستند، اما این آبفشان فوق العاده بودن خودش را مدیون جلبک های گرمادوستی است که باعث براق شدن آن شده.

هواپیماهای جنگی ایران علیه "داعش" به پرواز درآمدند

"ایران سطح همکاری خود را با سوریه و عراق از محرمانه به عادی تبدیل کرده و آشکارا از این دو کشور حمایت می کند."


ایران هواپیماهای جنگی ایران علیه

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه لبنانی "النشره" به نقل از منابعی که به نام آنها اشاره نکرد، گزارشی از سطح مبارزه ایران با "داعش" در عراق و سوریه منتشر کرده است.

 روزنامه النشره طی گزارشی ادعا کرد: «ایران برای همکاری هر چه بیشتر با نظام سوریه و عراق هواپیماهای جنگی خود را وارد میدان های نبرد در این دو کشور کرده است.»

  این روزنامه به نقل از منابع خود ادعا کرد: «ایران به حمایت تسلیحاتی و مالی به عراق و سوریه بسنده نکرده  و هواپیماهای هجومی بدون سرنشین خود را در  میدان های جنگ به پراز درآورده است.»

  این روزنامه افزود: «ایران سطح همکاری خود را با سوریه و عراق از محرمانه به عادی تبدیل کرده و آشکارا از این دو کشور حمایت می کند.»


خلبانان نیروی هوایی فارغ التحصیل شدند

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=c34da352-360b-4bde-a82d-0ce4d1f74913

مراسم فارغ التحصیلی سی و چهارمین دوره خلبانی نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی سی و چهارمین دوره خلبانان این نیرو که با حضور فرماندهان، مسئولین، خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک به خلبانان جوان نیروی هوایی گفت: پوشیدن لباس نیروی هوایی به ویژه لباس پروازی  افتخاری بزرگ برای همه است و مسئولیت سنگینی را نیز برای انسان ایجاد می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: تداوم مسیر برتری و ممتاز بودن کاری سختی است که با توکل،  انگیزه و برنامه ریزی منسجم می توان به این مهم دست یافت.

امیر سرتیپ شاه صفی، کارکنان  نیروی هوایی ارتش را نماد اقتدار این نیرو معرفی و خاطرنشان کرد: همانطور که فرمانده معظم کل قوا در 19 بهمن سال گذشته فرمودند:« نیروی هوایی اقتدار دارد» و این مهم به دلیل وجود خلبانانی ورزیده و کارکنان فنی زبده در این نیرو است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین جایگاه ایران اسلامی در دنیا را متفاوت با گذشته دانست و افزود: تجهیزات مورد استفاده در نیروی هوایی با توجه به تلاش های شبانه روزی کارکنان فنی در سطح خوبی قرار دارد و این امر می تواند در قدرت هرچه بیشتر ما موثر باشد.

وی ضمن توصیه بر بهبود توانایی های علمی و تخصصی کارکنان ارتش تصریح کرد: باید با کسب توانایی های فنی و بِروز بتوانیم خود را در سطح قدرت های هوایی حفظ کنیم.

وی ضمن اشاره به دشمنی های آمریکا در مقابله با مردم ایران گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امروز و پس از مسئله برجام، دشمنان در پی مسائلی هستند که حمایت ایران از مقاومت مردم سوریه، عراق و لبنان را از بین ببرند.

او افزود: دشمن با عمل نکردن به وعده هایش در برجام غیر قابل اطمینان بودن خود را بار دیگر ثابت کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هدف از این برنامه های دشمن را از بین بردن اصل ولایت فقیه عنوان و خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به دنبال اجرای اسلامی شبیه به اسلام عربستانی در ایران هستند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام جلیل صفت، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی نیز ضمن تبریک به دانشجویان خلبانی گفت: شما دانشجویان و جوانان از سرمایه های این کشور هستید که آینده ایران و انقلاب را رقم می زنید.

وی ادامه داد: وظیفه شما بالا بردن توان علمی و نظامی کشور با تکیه بر قدرت ایمان، اعتقاد به خداوند و اخلاص است زیرا در این صورت است که به اهداف عالیه زندگی دست می یابید.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی همچنین علم و ایمان را دو بال سعادت عنوان کرد و اظهار داشت: می توان با برنامه ریزی مناسب در زندگی به هر دو هدف نائل شد که دستیابی به آن، سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

در خاتمه این مراسم، دانشجویان مفتخر به دریافت نشان خلبانی و درجه از فرمانده نیروی هوایی شدند