ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

موی ایرانی ترکیب بومی نیاز دارد /استفاده از این شامپو‌ها مشکل شما را رفع نمی‌کند

 عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: استفاده از شامپوهای تولید کشور به نسبت شامپوهای خارجی دارای ارجحیت است.  

موی ایرانی ترکیب بومی نیاز دارد /استفاده از این شامپو‌ها مشکل شما را رفع نمی‌کندهمایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به اینکه بسیاری از شامپوهای ایرانی قابل رقابت با شامپوهای خارجی هستند؛ بیان کرد: در انتخاب شامپو باید به این نکته توجه داشت که تولیدکنندگان با توجه به ویژگی های موی افراد ساکن در هر کشور، اقدام به ساخت شامپو می کنند. 

وی افزود: بنابراین ممکن است شامپویی که برای یک کشور اروپایی با شرایط آب و هوایی خاص و نوع موی متفاوت مصرف کنندگان آن منطقه کیفیت مطلوبی دارد اما در کشور ما چندان مؤثر نباشد و فرد نتواند همان نتیجه را از آن شامپو بگیرد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد : علاوه بر این موارد، نظارتی بر کیفیت شامپوهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند وجود ندارد و استفاده از آنها می توانند مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشند، با توجه به این موارد استفاده از شامپوهای تولید کشور به نسبت شامپوهای خارجی دارای ارجحیت است.

مژدهی آذر در پاسخ به این سوال که افراد چگونه باید شامپوی مناسب موی خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: برخی از افراد موهای نسبتا چرب یا نسبتا خشکی دارند و تصور می کنند که موی آنها معمولی است به همین دلیل سراغ شامپوهایی مخصوص موهای معمولی می  روند اما به نتیجه دلخواه خود نمی رسند.

وی با اشاره به اینکه افراد باید به این نکته توجه کنند که اگر نوع موهای خود را به درستی تشخیص ندهند این نوع شامپوها برای موی آنها کاربرد چندانی نخواهد داشت، گفت: در ساخت این نوع شامپوها معمولا ترکیبات نرم کننده به نسبت کمتری وجود دارد، ضمن اینکه ترکیبات داخل این نوع شامپوها به اندازه ای نیست که بتواند چربی زیاد کف سر را از بین ببرد.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تصریح کرد : اگر از کیفیت یک محصول خاص اطمینان ندارید، می توانید شامپویی را انتخاب کنید که بسته بندی کوچکی دارد، برای خرید شامپو به ویژه شامپوهای معمولی به توصیه اطرافیان توجه چندانی نکنید چرا که ممکن است یک شامپو تأثیری را که ری موی یک فرد دیگر می گذار، روی موهای شما نداشته باشد.

به گفته مژدهی آذر برخی افراد تصور می کنند که هرچه پول بیشتری برای شامپو بپردازند، کیفیت بیشتری نصیبشان می شود در حالی که همیشه این طور نیست و گاهی ممکن است یک شامپوی ارزان قیمت، کیفیت بیشتری به نسبت یک شامپوی گران قیمت برای شما داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد