ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

تأمین امنیت چهار هزار فروند کشتی توسط ناوگروه های نیروی دریایی ارتش

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اعزام 52 ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن، گفت: تاکنون امنیت چهار هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش در آب های آزاد توسط این ناو گروه ها تأمین شده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری سه شنبه شب در آئین محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ایران در چهارچوب قوانین بین المللی و در جهت تامین امنیت ناوگان تجاری و نفتکش های عبوری در خلیج عدن که با حضور دزدان دریایی ناامن شده بود به این منطقه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ایران با اقتدار کامل از منابع و منافع جمهوری اسلامی محافظت می کنند.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: امروز ناوگروه جمهوری اسلامی ایران با حضور در بنادر و دریاهای دنیا، دیپلماسی دریایی و دفاعی خود را با نشان دادن فرهنگ ایرانی و اسلامی، دانش، علم و شخصیت و هویت ملت ایران اجرا و ایران هراسی را در دنیا خنثی می کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی برای حضور موثر خود نیاز به تجهیزات پیشرفته دریاهای آزاد دارد که امروز با افتخار ناو، ناوشکن موشک انداز و سایر تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند و در این زمینه نیز از جایگاه ویژه ای در منطقه و دنیا برخوردار است.
وی به نقش بی بدیل نیروی انسانی با ایمان، دانش آموخته و شجاع در ارتقای جایگاه نیروی دریایی راهبردری ایران اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش نیروهای افتخار آفرین ایران، ناو و ناوشکن موشک انداز ساخت کشور در دریاهای جنوب و شمال کشور به آب انداخته خواهد شد.
دریادار سیاری اظهار داشت: دانشگاه نوشهر با ظرفیت های بالا در آموزش و تربیت نیروی های دریایی کشور فعال است و دانش آموختگان این دانشگاه در جایگاه ویژه ای قرار دارند و دانش آموختگان آن عملا در ناوگان نیروی دریایی ایران هزاران کیلومتر دورتر از خاک جمهوری اسلامی در حال دریانوری و انجام وظیفه خود هستند.
شایان ذکر است محفل انس با قرآن دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با حضور دانشجویان این دانشگاه و مسئولان شهرستان نوشهر برگزار شد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد