ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

اذعان نیکی هیلی به پایبندی ایران به برجام

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اذعان کرد ایران تاکنون توافق هسته‌ای با 1 + 5 را نقض نکرده است.  

اذعان نیکی هیلی به پایبندی ایران به برجامنیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اذعان کرد آمریکا با هدایت جلسات ماهانه شورای امنیت درباره موضوعات خاورمیانه(غرب آسیا)، اعضای این شورا را وادارکرده است تا از بحث درباره رژیم صهیونیستی خودداری کنند و روی ایران و حماس تمرکز کنند که به ادعای وی تهدیدات واقعی هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جلسه استماع بودجه سازمان ملل و سازمان های بین المللی در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد ما با تحمیل نظر خود باعث شدیم یک گزارش نادرست و جانبدارانه پس گرفته شود و بحث های ماهانه شورای امنیت درباره خاورمیانه را به سمت فاصله گرفتن از هدف قرار دادن غیرمنصفانه اسرائیل و سوق دادن آن به سمت تهدیدات واقعی در منطقه مثل ایران و حماس هدایت کردیم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن متهم کردن سازمان ملل به عادت وسواسی در انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا این عادت را تحمل نمی کند.

نیکی هیلی تصریح کرد هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل یکی از موهن ترین و خطرناک ترین عادت های سازمان ملل در انتقاد وسواسی از اسرائیل را تحمل نمی کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین اذعان کرد ایران تاکنون توافق هسته‌ای با 1 + 5 را نقض نکرده است.

هیلی اظهار کرد ما علاقمند به تحریم ایران هستیم و همچنان این مسئله را به صراحت و با صدای بلند اعلام خواهیم کرد و صد البته که روسیه نیز آن را وتو خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال «هل راجرز» نماینده جمهوری خواه ایالت کنتاکی در این خصوص که آیا تغییر رژیم در ایران از جمله گزینه های پیش رو است، اظهار بی اطلاعی کرد.

به نظر من موضوع ایران چیزی است که آمریکا باید آن را مد نظر قرار دهد و نیز به نظر من این چیزی است که ما باید به بهترین شکل همچنان در شورای امنیت روی آن کار کنیم.

راجرز از نیکی هیلی پرسید: در سال 2015، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه 2231 را تصویب کرد و از ایران خواست که هیچ گونه اقدامی در ارتباط با موشک های بالستیک که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده باشد، انجام ندهد، از جمله پرتاب هایی که از آنها در فناوری موشک های بالستیک استفاده شود. ایران با نادیده گرفتن این قطعنامه همچنان اقدام به آزمایش موشک های بالستیک می کند، تازه ترین مورد آن ژانویه گذشته بوده است. دولت آمریکا چه اقدامی می کند تا جامعه بین المللی را متقاعد کند که به ایران فشار وارد کنند تا برنامه موشک بالستیک خود را کنار بگذارد و از تعهدات خود پیروی کند. آیا شورای امنیت قادر است در مورد نقض قطعنامه 2231 به ایران بپردازد؟

نیکی هیلی در پاسخ ادعا کرد معتقدم اینکه ایران از قطعنامه پیروی نمی کند جای تعجب ندارد، آنها به انجام ندادن این کار معروف هستند، هرجای دنیا که مشکلی وجود دارد به نظر می رسد که ایران با آن ارتباط دارد و این یک نگرانی است. آنها از جنبه آزمایش و پرتاب واقعی موشک ها و نیز صدور تسلیحات به سازمان های تروریستی، در حال نقض این قطعنامه بوده اند.

«رادنی فرلینگویسن » عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هیلی پرسید آیا تاکید دولت ترامپ در سوریه و به صورت گسترده تر در خاور میانه، بر سرنگون کردن اسد است یا شکست دادن گروه داعش؟ که وی در پاسخ گفت: سوریه بسیار بسیار نگران کننده است باید یک راه حل سیاسی رخ دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد