ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

ارتش پاسخ تهدیدهای کشورهای مستکبر را با صلابت و اقتدار خواهد داد

 امیر سرتیپ ناصر آراسته، جانشین مشاورین نظامی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، در بیست و یکم معارف جنگ دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در خرمشهر طی سخنانی خطاب به دانشجویان، بر اهمیت فراگیری تجارب عملیات های ارتش در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و جنگ هشت ساله را جزو ذخایر پایان ناپذیر معنویت و ایثار و اخلاص رزمندگان ارتش اسلام دانست.

 

امیر آراسته در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اهداف برگزاری هیئت معارف جنگ دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش تصریح کرد: هیئت معارف جنگ برای اولین بار در سال 1373 به پیشنهاد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) تشکیل شد و پس از استقبال گسترده دانشجویان، به مرور زمان به کلیه دانشگاه های افسری ارتش تسری یافت و حتی این طرح برای کارکنان وظیفه ارتش نیز برگزار می شود.
جانشین گروه مشاورین فرماندهی معظم کل قوا در ادامه سخنانش در خصوص فواید معارف جنگ خاطرنشان ساخت: معارف جنگ هشت ساله ایران با رژیم بعثی عراق، شامل ایثار، از خودگذشتگی، شهادت طلبی، تدبیر، حکمت و علم نظامی گری بوده و استادان و پیشکسوتان دفاع مقدس آجا سعی می کنند با بیان و روایت خاطرات و تدابیر فرماندهی و مجموعه تاکتیک های ارتش در عملیات های جنگ تحمیلی، دانشجویان را از تجارب مفید و کارآمد برخوردار می سازند.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در ادامه تأکید کرد: اگر دانشجویان و کارکنان پایور و وظیفه ارتش از این معارف بهرمند شوند در حفظ آمادگی نظامی و تقویت قدرت دفاعی کشور تاثیرگذار بوده و دشمنان را از چشم طمع دوختن به این مرز و بوم برحذر خواهد ساخت.
امیر سرتیپ آراسته همچنین در خصوص میزان آمادگی یکان های آجا برای مقابله با تهدیدها خاطرنشان ساخت: کشورهای سلطه جو به روشنی از آمادگی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آگاه هستند و اگر تاکنون اقدام به تعرض به مرزهای کشورمان نکرده اند نشان از این اطلاع آنها دارد. آنها می دانند جمهوری اسلامی ایران، تهدید هر مستکبر و مزدور استکباری را با صلابت و اقتدار پاسخ خواهد داد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد