ایران سر بلند
ایران سر بلند

ایران سر بلند

رأى قطعى فیفا و امیدوارى عجیب مسئولان باشگاه استقلال!

شواهد نشان مى دهد رأى فیفا در مورد محرومیت استقلال قطعى و شکسته نخواهد شد.
رأى قطعى فیفا و امیدوارى عجیب مسئولان باشگاه استقلال!با توجه به محرومیت باشگاه استقلال از سوى فیفا بر همین اساس مدیران باشگاه استقلال و منصوریان سرمربى این تیم امیدوار هستند بعد از اتمام نقل و انتقالات زمستانی بتواند سه بازیکن خود (آندو، جپاروف و چشمی) را به عنوان سهمیه آزاد ماده ٦ آیین نامه انتقالات فیفا وارد فهرست کنند، اما نکته قابل توجه این است که رأى فیفا قطعى است و شکسته نخواهد شد و به این ترتیب آبى پوشان تا تابستان سال بعد ازجذب بازیکن محروم هستند.

 

البته باید دید نامه فیفا در مورد محرومیت استقلال فقط یک پنجره نقل و انتقالات یعنی صرفا مدت بیست و هشت روزه نقل و انتقالات زمستانی را شامل می شود یا تا پنجره بعدی و تابستان ادامه دارد، اما طبق گفته برخى از کارشناسان حقوقى استقلالى ها تا تابستان سال آینده اجازه جذب بازیکن ندارند.

بارسا نمونه ای برای اینگونه تصمیمات است. آنها به سبب استخدام بازیکن زیر هیجده سال در قامت بازیکن حرفه ای،مقررات فیفا را نقض کردند و از دو پنجره محروم شدند.بارسایی ها با تجدیدنظر خواهی نزد CAS این حکم را تعلیق کردند ولی CAS در ژانویه ٢٠١٥ این حکم را تایید کرد و آبی اناری ها از پنجره زمستانی محروم شدند و هیچ خریدی نتوانستند انجام دهند.

در هر صورت اینکه مدیران استقلال آذرماه، درست زمانى که نامه فیفا را دریافت مى کنند و نسبت به آن واکنش نشان نمى دهند جاى سوال دارد و مدیر عامل استقلال در این زمینه باید پاسخگو باشد و حتى استقلالى ها نسبت به نامه دریافت شده نزد CAS تجدید نظر خواهی نکرده و حداقل دستور موقت مبنی بر تعلیق آن را درخواست نکرده اند.

با این وجود باید منتظر ماند تا دید فیفا تا چه زمانى استقلالى ها را از جذب بازیکن محروم کرده است. آیا مدیران استقلال پس از اتمام نقل و انتقالات زمستانى مى توانند بازیکن در اختیار بگیرند و یا تا تابستان سال آینده به دلیل تنبیه از سوى فیفا از این مساله محروم هستند و از طرفى بهتر است بدانیم مدیران استقلال امیدوار هستند شیحى در مورد این محرومیت رصایت مى دهد و به این ترتیب رأى شکسته مى شود که باید این قانون عملى خواهد شد یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد